۲ اسفند ۱۳۹۳، ۷:۳۱
کد خبر: 81513814
T T
۰ نفر
برد پهپادهای ایرانی افزایش می یابد

تهران - ایرنا - جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران اعلام كرد كه این سازمان در حال ساخت پهپادهایی با برد بیشتر از مدل های پیشین است.

به گزارش ایرنا، سازمان صنایع هوایی ایران یكی از شركت های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است كه علاوه بر ساخت هواپیماها، پهپادهای مورد نیاز نیروهای مسلح را نیز تولید می كند.

امیر 'كریم بنی طرفی' جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا اعلام كرد كه بر اساس نیاز نیروهای مسلح این سازمان در حال ساخت تعداد زیادی از پهپادهای جدید است.

وی گفت كه تمامی پهپادهایی كه توسط ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می شود در سازمان صنایع هوایی و كاملا به صورت بومی تولید شده اند.

به گفته جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران قابلیت های پهپادهایی جدیدی كه توسط سازمان صنایع هوایی در دست ساخت هستند نسبت به مدل های قبلی افزایش پیدا می كند.

امیر بنی طرفی تكمیل كرد: این پهپادها نسبت به پهپادهای قبلی برد و سرعت بیشتری دارند، در ارتفاع بالاتر پرواز می كنند و تصویربرداری آنها با كیفیت بیشتری است.

ایران یكی از قدرت های جهان در تولید پرنده های بدون سرنشین محسوب می شود و تا كنون انواع پهپاد با كارایی های مختلف را ساخته است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چندی پیش پس از به زمین نشاندن پهپاد 'آر كیو 170' آمریكا توانستند نمونه داخلی آن تحت عنوان 'آر كیو 170 ایرانی' را با استفاده از روش مهندسی معكوس تولید كنند كه یكی از پیشرفته ترین پهپادهای جهان است.



*** نصب تجهیزات مختلف بر روی پهپاد

جانشین رییس سازمان صنایع هوایی ایران در بخش دیگری از این گفت وگو اعلام كرد كه انواع تجهیزات بر روی پهپادهای جدید قابل نصب است.

امیر بنی طرفی توضیح داد: انواع تجهیزات اعم از رادار با توجه به قدرت و نوع پهپادها بر روی آنها نصب خواهد شد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران اوایل دی ماه در رزمایش محمد رسول الله (ص) انواع مختلف پهپادها همچون رادارهای ترابری، انتحاری، رصد و دیگر پهپادها را مورد استفاده قرار داد و چندین عملیات پهپادی برگزار كرد.



*** تقاضای خارجی برای پهپاد ایرانی

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم هفدهم آذر ماه در بازدید از دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اعلام كرد كه دیگر كشورها خواهان استفاده از توان پهپادی ایران هستند.

علاء الدین بروجردی با اشاره به سفر چندی پیش اعضای كمیسیون ملی به آمریكای لاتین و كشور مكزیك اعلام كرد كه مكزیكی ها یكی از كشورهای خواهان استفاده از پهپادهای ایرانی هستند.

وی همچنین گفته بود: ونزوئلا چند سالی است كه از پهپادهای ایرانی استفاده می كند و دوستان حزب الله نیز به این توانایی رسیده اند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام كرده است كه بر اساس صلاحدید آمادگی فروش تسلیحات نظامی به كشورهای دوست را دارد.

اجتمام**9303**1436
۰ نفر