۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۰۹
کد خبر: 81491820
T T
۰ نفر

ایران هفتمین كشور تولید كننده گوشت مرغ در جهان

۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۰۹
کد خبر: 81491820
ایران هفتمین كشور تولید كننده گوشت مرغ در جهان

اردبیل - ایرنا - معاون امور دام وزارت جهاد كشاورزی گفت: ایران در ردیف هفتمین كشور تولید كننده گوشت مرغ در جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن ركنی شامگاه سه شنبه در نشست با تولیدكنندگان دام و طیور استان اردبیل، افزود: این درحالیست كه ایران تا دو سال قبل وارد كننده گوشت مرغ بود.

وی میانگین مصرف مرغ در ایران را 25 كیلو گرم ذكر كرد كه این میزان حدود دو برابر میانگین مصرف سرانه این فرآورده گوشتی در دنیا می باشد.

او گفت: میانگین سرانه تولید گوشت مرغ در بدو پیروزی انقلاب اسلامی در كشورمان زیر دو كیلوگرم بود اما اكنون سالانه بیش از دو میلیون تن از این فرآورده در كشورمان تولید می شود.

وی خاطرنشان كرد: به شكل مداوم تلاش می شود تا كشتارگاه ها و واحدهای تولید انواع مرغ در ایران به صورت پیشرفته و استاندارد باشند تا بتوانیم این فرآورده را صادر كنیم.

ركنی با اشاره به اینكه در زمان حاضر بدون حتی افزودن یك متر فضای جدید به واحدهای تولید مرغ و گوشت مرغ در كشورمان، ظرفیت افزایش 50 درصدی تولید این فرآورده وجود دارد، ادامه داد: باید در ارتباط با صادرات این فرآورده همواره با دنیا در تعامل باشیم.

معاون وزیر جهاد كشاورزی گفت: گام های بسیار موثری در ارتباط با تولید فرآورده های دامی و نیز طیور از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون برداشته شده است و همه این موفقیت ها را مدیون انقلاب و نیز تلاش جهادگران می باشیم.

وی استقلال اقتصادی را نعمت بزرگی كه در سایه انقلاب نصیب كشورمان شده است دانست و افزود: نباید بعضی نارسایی ها و مشكل ها در بخش های كشاورزی و دامپروری، ما را از دست آوردهای بزرگی كه پس از انقلاب در این بخش ها نصیب كشورمان شده است غافل كند.

ركنی، افزود: تولید انواع مرغ باید متناسب با سلیقه و خواست خریداران خارجی این فرآورده انجام شود به گونه ای كه گاهی كشورهای واردكننده خواهان خرید مرغ های یك كیلویی از كشورمان هستند و تولیدكنندگان ما در صورتی موفق به پاسخگویی به سلیقه مشتریان خارجی خودشان هستند كه روند تولید گوشت مرغ در كشورمان به شكل زنجیره ای و منطقی باشد.

وی نوسان شدید قیمت گوشت مرغ را نیز ناشی از روند تولید این فرآورده در كشورمان دانست و تصریح كرد: باوجود فراوانی تعداد واحدهای تولید گوشت مرغ در كشورمان؛ تولید این فرآورده به شكل جزیره ای انجام می شود كه این مورد سبب نوسانی شدن بازار و خارج شدن اختیار از دست تولیدكنندگان می شود.

به گزراش خبرنگار ایرنا، در این نشست كه در سالن جلسه سازمان جهادكشاورزی استان اردبیل برگزار شد، تعدادی از تولیدكنندگان بخش دامی استان اردبیل مشكل ها و پیشنهادهایشان را مطرح كردند.

استان اردبیل به خاطر شرایط اقلیمی خود استعداد فراوانی در زمینه تولید انواع مرغ و گوشت مرغ در كشورمان دارد.

592/530/1517
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد