۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۲۰
کد خبر: 81488660
T T
۰ نفر
دانش آموزان فارسي آموز ارمنستان سالروز پيروزي انقلاب را جشن گرفتند

مسكو - ايرنا - دانش آموزان فارسي آموز ارمنستان در برنامه اي فرهنگي سي و ششمين سالگروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران را جشن گرفتند.

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز يكشنبه رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان، اين برنامه فرهنگي در مسجد كبود ايروان با شركت دانش آموزان فارسي آموز مدارس ارمنستان برگزار شد.

دانش آموزان با اجراي سرود جمهوري اسلامي ايران سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران را گرامي داشتند كه با استقبال گسترده حاضران مواجه شد.

اين جشن را رايزني فرهنگي ايران در ارمنستان برگزار كرد و در چارچوب آن نمايشگاهي از آثار نقاشي كودكان و نوجوانان ايراني و ارمنستاني با عنوان ايران و ارمنستان از نگاه كودكان ما داير شده بود كه در معرض ديد عموم قرار گرفت.

مجيد مشكي رايزن فرهنگي ايران در ارمنستان در اين مراسم با بيان اين كه كودكان و نوجوانان فارسي آموز در آينده نقش مهمي در تحكيم دوستي ملت هاي ايران و ارمنستان ايفا خواهند كرد خاطرنشان كرد: استقبال چشمگير مردم از اين برنامه فرهنگي نشان دهنده عمق دوستي ملت هاي ايران و ارمنستان است.

زبان فارسي در ارمنستان در دو دهه اخير با تلاش هاي رايزني فرهنگي ايران توسعه يافته است و در حال حاضر در 10 مدرسه اين كشور تدريس مي شود.

دانش آموزان اين مدارس در كنار يادگيري زبان فارسي با تاريخ و فرهنگ ملت ايران هم آشنا مي شوند.

اروپام*5*391**1565

سرخط اخبار جهان