۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۰۱
کد خبر: 81485524
T T
۰ نفر
واعظی:سیاست دولت حمایت از شركت های دانش بنیان  است

بوشهر- ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت با رویكرد حمایتی از شركت های دانش بنیان زمینه شكوفایی این بخش را فراهم می كند.

به گزارش ایرنا محمود واعظی عصر روز جمعه در نشست هم اندیشی با نخبگان حوزه فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: سیاست دولت حمایت از پارك های علم و فناوری، پژوهش و تحقیقات بومی است.

وی یادآورشد:پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مركز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان محور تعامل با شركت های دانش بنیان و مراكز رشد فعال در عرصه ICT تعیین شده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه كرد : برای حمایت مادی، معنوی و فنی از شركت‌ های فناوری دانش‌بنیان آمادگی داریم، اما طرح و ایده باید دقیق و مشخص باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح كرد:شركت های دانش بنیان برای بهره مندی از حمایت های دولت باید طرح هایی را كه منجر به درآمد می شود، پیگیری و معرفی كنند.

وی افزود : رویكرد جدید دولت این نیست كه طرح‌هایی كه در استان‌‌ها امكان اجرایی شدن دارند به تهران بیایند برهمین اساس فعالان عرصه فناوری در استان‌ها باید طرح‌ هایی را تدوین كنند كه قابلیت اجرایی شدن در استان‌ها داشته باشند.

واعظی گفت: در تمام كشورهای دنیا، منابع خود را بدون هدف‌گذاری هزینه نمی‌كنند لذا ما باید طرح‌های فناوری را با هدف مشخص تدوین و تهیه كنیم.

وی ادامه داد : برای بررسی مشكلات استان بوشهر در حوزه فناوری ارتباطات باید كمیته‌ای مشترك از مسوولان این استان و نماینده وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشكیل شود.

واعظی با بیان این كه سیاست وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات تجارت با دیتا سنتر نیست افزود: تا نوروز امسال با حمایت مسوولان استان بوشهر، زمینه تحویل ‌دیتا سنتر به این استان فراهم می شود.

واعظی گفت: استاندار بوشهر فردی كارشناس و علاقه مند به حوزه IT است كه مسایل این استان در این حوزه را پیگیری می كند و باید از این فرصت برای توسعه فعالیت‌های فناوری در استان بوشهر استفاده كرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افتتاح 116 پروژه ارتباطی با اعتبار شش هزارو 420 میلیارد ریال روز جمعه به استان بوشهر سفر كرده است.ك/2

628 **1917
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد