۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۰۲
کد خبر: 81484603
T T
۰ نفر
انتقاد فرماندار سابق ایالتی از ترویج سانسور در آمریكا

نیویورك- ایرنا - فرماندار سابق ایالت مینه سوتا با انتقاد شدید از مقایسه شبكه خبری تلویزیون روسیه با گروه های تروریستی از سوی مسئولین دولت واشنگتن، این اقدام را ترویج سانسور درآمریكا خواند وگفت: برادر بزرگ حق ندارد به مردم بگوید چه اخباری را دنبال كنند ویا نكنند.

جسی ونتورا فرماندار سابق ایالت مینه سوتای آمریكا طی مصاحبه ای با حمله به سخنان اندرو لك سرپرست جدید هیات حكام برنامه های رادیو تلویزیونی درآمریكا كه تلویزیون روسیه را به دلیل انتشار اخبار ناخوشایند مسئولین دولت آمریكا، با گروه های تروریستی از جمله بوكوحرام وداعش مقایسه كرده بود گفت: دركشوری مثل آمریكا كه قرار است مهد آزادی ها باشد این گونه سخنان به منزله ترویج و حمایت از سانسور است.

وی با اشاره به این كه موسسات خبری آمریكا به منابع عظیم پول سازی تبدیل شده اند، گفت درگذشته هدف اصل رسانه های آمریكایی انتشار اخبار و اطلاع رسانی به هر قیمتی به مردم بود اما حالا بیشتر هدف اصلی شركت های سهامی غول پیكیری كه انتشار اخبار دراین كشور را در اختیار دارند مال اندوزی هر چه بیشتر شده و به همین دلیل به خود اجازه هركاری را می دهند.

ونتورا سر آغاز سقوط ارزشی دستگاه های خبری آمریكایی را از زمانی دانست كه برنامه معروف ' 60 دقیقه' به یكی از پول سازترین برنامه های تلویزیونی تبدیل شد.

فرماندار سابق آمریكایی با انتقاد از صاحبان كمپانی های غول پیكر رسانه ای در آمریكا گفت كه این شبكه ها در صورتی كه از نظر مالی وسیاسی به مصلحت آنها نباشد به راحتی با اولویت دادن به برنامه های سرگرم كننده مردم را از وقایع مهمی مثل جریان دادگاه مربوط افشاگری درمورد سازمان سیا ونظیر آن ها دور نگه می دارند.

اروپام-4-541**1566

سرخط اخبار جهان