۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰:۴۱
کد خبر: 81483639
T T
۰ نفر
اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره انتشار مطالب كذب و شایعه ‌پراكنی در فضای مجازی

تهران- ایرنا- وزارت اطلاعات چهارشنبه شب با انتشار اطلاعیه ای با بیان اینكه به تازگی برخی در فضای مجازی با انتشار مطالب كذب به نقل از وزیر اطلاعات، درصدد تشویش اذهان عمومی هستند، اعلام كرد كه بیانیه ها و اظهارنظر سیدمحمود علوی فقط از طریق سایت این وزارتخانه و رسانه های رسمی كشور منتشر می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، متن اطلاعیه این وزارتخانه به این شرح است:

به آگاهی ملت شریف ایران می رساند، بیانیه ها و اظهارات وزیر اطلاعات فقط از طریق سایت این وزارتخانه و رسانه های رسمی كشور منتشر می گردد و سایر اظهار نظرها و بیانیه هایی كه به نقل از ایشان در خارج از این مجاری اعلام و یا منتشر می شود مورد تایید این وزارتخانه نیست.

همچنین وزارت اطلاعات همواره پیگیری قانونی انتشار اخبار نادرست و خلاف واقع را كه موجب تشویش اذهان عمومی می شود، برای خود محفوظ می داند.

متاسفانه به تازگی برخی افراد در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی با اهدافی كه وزارت اطلاعات اشراف كافی بر آنها دارد، درصدد تشویش اذهان عمومی هستند.

به طور مثال در برخی از این شبكه ها، نقل قول هایی ازحجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات مبنی بر «خروج مدیرعامل یكی از بانك های خصوصی از كشور» منتشر شده كه از اساس كذب محض است.

وزارت اطلاعات وظیفه دارد با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی، با تولید و منتشركنندگان این شایعات كه قصد برهم زدن فضای عمومی و امنیت كشور را دارند، به شدت برخورد كند و نتایج آن را به اطلاع مردم برساند.

سیام**9103**1436
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست