۸ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۰۷
کد خبر: 81483605
T T
۰ نفر

لاريجاني: ايران در استقلال سياسي ممتاز است

۸ بهمن ۱۳۹۳، ۲۳:۰۷
کد خبر: 81483605
لاريجاني: ايران در استقلال سياسي ممتاز است

همدان- ايرنا- رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: ايران در استقلال سياسي ممتاز است و اين مهم ميراث بزرگ انقلاب مي باشد.

به گزارش ايرنا؛ 'علي لاريجاني' شامگاه چهارشنبه در يادواره شهداي شهر لالجين همدان افزود: امام خميني (ره) بر استقلال اقتصادي و سياسي كشور بسيار تاكيد داشتند.

وي اظهار كرد: هم اينك بسياري از كشورها تنها اداي استقلال را در مي آورند اما مستقل نيستند و خيلي از كشورهاي ثروتمند و صنعتي زير نظر كشورهاي بزرگ اداره مي شوند و استقلال ندارند.

وي اضافه كرد: در فلسطين شرق و غرب جمع شدند تا معاهده صلح انجام دهند و گفتند كه ايران را قبول نداريم در حاليكه معلوم شد روند ايران درست است.

وي ادامه داد: همچنين در جريان عراق، ايران در كنار ملت عراق ايستاد و گفت گه داعش را قبول ندارد كه اين امر نيز بيانگر استقلال كشور بود.

وي با اشاره به وجود استقلال فرهنگي در كشور افزود: روحانيت شيعه يك هزار و 400 سال پيش مسير استقلال فرهنگي را پيمود و اين راه باعث شد نهضت حسيني ماندگار شد و مردم ما هم اينك حب اهل بيت(ع) دارند.

لاريجاني با بيان اينكه ايران در برهه اي از جريان سازي بدني لطمه خورد عنوان كرد: گاهي برخي روشنفكران حرفي مي زنند كه مشكلاتي را ايجاد مي كند و بسياري از گروه هايي كه در كشور دست به ترور زدند كساني بودند كه راهشان را از روحانيت جدا كردند چرا كه اينها فرصت روحانيت شناسي نداشتند و به مشكل دچار شدند.

وي ادامه داد: در استقلال اقتصادي نيز بايد مقاوم باشيم و با امواج ديگران متلاطم نشويم تا اقتصاد ثبات پيدا كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه لالجين شهر هنرمندان كشور است ادامه داد: هنر هنرمندان اين شهر در كشور شهره است چرا كه در كشور به جز لالجين شهري نداريم كه همه مردم آن هنرمند باشند.

وي اضافه كرد: كار و سبك هنري مردم لالجين يگانه است چرا كه در اين شهر با خاك، هنري خلق مي كنند كه چشم را مي نوازد.

وي با بيان اينكه وجود اين هنر موجب اشتغال همه افراد اين شهر شده است اضافه كرد: ما بايد فكر اينكه دولت مالك همه چيز باشد را از ذهن خارج كنيم چرا كه دولت تنها بستر ساز است و مردم بايد صاحب كار و مالك آن باشند.

لاريجاني عنوان كرد: شهدا جان خود را دادند تا پيامي را به نسل آينده برسانند كه اين حركت اسلامي پيش آمده باقي مانده همان خط مشي است.

وي اضافه كرد: شهدا در مقابل دشمنان ايستادند تا نهضت اسلامي باقي بماند چرا كه انقلاب اسلامي يك نهضت هميشه زنده است.

وي با بيان اينكه حضور در يادواره شهدا تجديد ميثاق با شهدا است افزود: نبايد يادمان برود اين نهضت اسلامي است، البته نه اسلام آمريكايي و انگليسي بلكه اسلامي كه دين و دولتش ماهيت اسلامي دارد و اين امر نيز باعث شده است تا روح نهضت ما زنده بماند.

'علي لاريجاني' در سفر دو روزه خود صبح امروز چهارشنبه پس از حضور در شوراي اداري و نشست با فعالان اقتصادي استان همدان، در شهرستان هاي بهار، كبودرآهنگ، رزن و شهر لالجين حضور يافت.

در سفر رييس مجلس شوراي اسلامي، عمليات اجرايي درمانگاه تامين اجتماعي رزن با حضور وي آغاز شد و همچنين بازديد از يك واحد توليدي در ملاير و افتتاح سد سرابي تويسركان با حضور وزير نيرو از ديگر برنامه هاي لاريجاني در استان همدان است.

لالجين از توابع شهرستان بهار كه تا شهر همدان نيز 17 كيلومتر فاصله دارد و به دليل رونق هنر سفالگري به عنوان پايتخت سفال ايران معروف است.

7530/7525/2624/ 3404
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست