۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 81481032
T T
۰ نفر
دیپلماسی منطقه ای؛ ظریف با نخست وزیر ارمنستان دیدار كرد

ایروان- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمد جواد ظریف» كه شامگاه گذشته برای دیدار با مقامات همسایه شمال غربی به ارمنستان سفر كرده است، امروز(سه شنبه) پس از دیدار با همتای ارمنستانی خود، با «هویك آبراهامیان» نخست ویز ارمنستان در محل كاخ نخست وزیری این كشور دیدار و گفت و گو كرد.

وزیر امور خارجه در دیدار هویك آبراهامیان نخست وزیر ارمنستان با اشاره به سفر موفقیت آمیز وی به تهران، از نقش موثر نخست وزیر این كشور در تقویت و گسترش روابط دو جانبه چه هنگامی كه رییس مجلس بود و چه در مسوولیت فعلی قدر دانی كرد.

رییس دستگاه دیپلماسی با بیان این كه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیت و سقفی برای گسترش روابط با ارمنستان ندارد، گفت: ما در حوزه های مخابرات، ریلی، گاز، انرژی، برق و رفع آلودگی رود ارس آمادگی كامل برای همكاری داریم.

وزیر امور خارجه ضمن ابراز خرسندی از عضو شدن ارمنستان در اتحادیه اوراسیا گفت: امیدوارم این عضویت به توسعه روابط دو كشور كمك كند.

هویك آبراهامیان نیز در این دیدار ضمن اعلام دعوت از اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برای سفر به ارمنستان اظهار كرد: دوازدهمین كمیسیون مشترك همكاری های ایران و ارمنستان نتایج بسیار خوبی داشت.

آبراهامیان با اشاره به روابط سیاسی بسیار عالی دو كشور ادامه داد: باید تلاش كنیم سطح همكاری های اقتصادی نیز گسترش یابد و در این زمینه تجار و بازرگانان ایرانی می توانند نقش مهمی ایفا كنند.

نخست وزیر ارمنستان گفت: ما می توانیم تولیدات مشتركی در زمینه كشاورزی داشته باشیم و محصولات خود را به كشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر كنیم.

وی درباره وضعیت زندانیان ایرانی در ارمنستان قول مساعد داد.

این سفر دو روزه وزیر امور خارجه ایران به دعوت همتای ارمنستانی وی انجام شده است.

ظریف قرار است در این سفر همچنین با سرژ سركیسیان رییس جمهوری ارمنستان دیدار و گفت و گو كند.

بازدید از مسجد كبود ایروان نیز از برنامه های دیگر ظریف در سفر به ارمنستان است.

همچنین پس از برگزاری ضیافت ناهار وزیر خارجه ارمنستان كه به افتخار حضور ظریف در این كشور برگزار می شود، رییس دستگاه دیپلماسی ایران با گالوست ساهاكیان رییس مجلس ملی ارمنستان دیدار و گفت و گو خواهد كرد.

دیدار با اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان از برنامه های پایانی سفر وزیر امور خارجه به ارمنستان اعلام شده است.

سیام**9012**1429

سرخط اخبار سیاست خارجی