۶ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۰۵
کد خبر: 81479064
T T
۰ نفر

روند ساخت وسازهای غیرمجاز در نور ادامه دارد

۶ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۰۵
کد خبر: 81479064
روند ساخت وسازهای غیرمجاز در نور ادامه دارد

نوشهر- ایرنا - رییس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی نور گفت كه ساخت وسازهای غیرمجاز از معضلاتی است كه همچنان دربرخی از مناطق جلگه ای این شهرستان گردشگرپذیر ادامه دارد.

'رضا كاظمی' روز دوشنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا ، افزود : هم اینك هرماه به طور میانگین حدود 10 مورد ساخت وساز غیرمجاز دراین مناطق انجام می گیرد كه پیرو گزارش های مكتوب به اطلاع فرماندار ، بخشدار و حتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارمازندران رسانده می شود.

وی اظهارداشت : باوجود آن كه برابرقانون مسوولیت صدور پروانه ساخت بناهای مسكونی و برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز مناطق روستایی برعهده دهیاری ها است اما با این حال برای پیشگیری از این معضل فراگیرهمكاری لازم را دراین بخش داریم.

وی برای پیشگیری ازاین معضل خواستار همكاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط شد و تاكید كرد كه درصورت ادامه این روند شاهد ایجاد بافت ناموزون روستاها بوده كه درچنین شرایطی ارائه خدمات نیز به متقاضیان به آسانی ممكن نیست.

رییس بنیاد مسكن نور همچنین گفت : از تعداد 221 روستای این شهرستان ، حدود 151 روستا قابلیت تهیه طرح هادی را دارند كه اكنون طرح هادی در حدود 90 روستا از این تعداد روستاها تهیه شده است.

كاظمی به تهیه طرح هادی در 22 روستا با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 780 میلیون ریال درسال جاری اشاره كرد و افزود : طرح هادی در این روستاها در بخش های بلده ، چمستان و مركزی این شهرستان در حال تهیه بوده و طبق برنامه باید تا پایان امسال به پایان برسد.

وی میزان اعتبارات تخصیصی امسال برای اجرای طرح هادی در هفت روستای این شهرستان را نیز بیش از هشت میلیارد ریال اعلام كرد.

وی گفت : درزمان حاضر حدود 75 درصد روستاهای این شهرستان دارای طرح هادی بوده و برای بقیه روستاها نیز تلاش می شود تا به زودی چنین طرح هایی تهیه شود.

طبق آمارمنابع رسمی ، از جمعیت دست كم 112 هزارنفری شهرستان نور واقع درغرب مازندران ، حدود 60 درصد شان در روستاها سكونت دارند.ك/3

624/1535/506

سرخط اخبار استان‌ها