۲۸ دی ۱۳۹۳، ۹:۰۳
کد خبر: 81468558
T T
۰ نفر
شوراي فرهنگ عمومي بروجرد هتك حرمت به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) را محكوم كرد

بروجرد- ايرنا- شوراي فرهنگ عمومي و ستاد اقامه نماز جمعه بروجرد با صدوربيانيه هاي جداگانه فاجعه هتك حرمت بي‌ شرمانه نشريه فكاهي فرانسوي به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) را محكوم كردند.

دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان بروجرد در بيانيه اي كه يك نسخه آن روز يكشنبه در اختيار ايرنا دفتر بروجرد قرار گرفت، اعلام كرد: صهيونيسم جهاني كه حيات ننگينش با احياي مجدد تمدن عظيم اسلامي به رهبري بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) متزلزل شد، براي فرار از نابودي با اتخاد سياست شوم اسلام ستيزي سعي در خاموش كردن احساسات ديني و كوچك كردن مقدسات اسلامي را دارد و استكبار جهاني نيز كه آرزوي نفاق بين مسلمين و ايجاد تقابل بين اسلام و پيروان ساير پيامبران الهي را در سر مي پروراند و در اين راه از هر كاري رو گردان نيست، از گذشته ننگين خويش عبرت نمي گيرد و نمي داند كه توهين به مقدسات اسلامي به كوري چشم استكبار، صفوف مسلمين را فشرده تر و اتحاد جامعه اسلامي را قوي تر مي كند.

اكنون كه با حمايت هاي مادي و معنوي شيطان بزرگ و رژيم شوم صهيونيستي نشريه فكاهي فرانسوي (شارلي‌ابدو) اقدام به هتك حرمت بي‌ شرمانه به ساحت مقدس نبي اكرم پيامبر رحمت (ص) كرده است گواهي ديگر بر دروغين بودن شعار تكراري حقوق بشر و عدم احترام به اديان و تمدن ها توسط آن ها بر همگان آشكار شد.

فاجعه هتك حرمت بي ‌شرمانه نشريه فكاهي فرانسوي به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام(ص) بي‌ شك دل ميليون ها نفر از مسلمانان و انسان هاي فرهيخته و آزاده جهان را جريحه ‌دار كرد.

اين اقدام بي ‌شرمانه قطعا ناشي از زبوني و عجز اين فرومايگان در برابر اسلام راستين و به بهانه حمله تروريستي عوامل گروه ضد اسلامي داعش به دفتر اين نشريه صورت گرفته است كه البته اين گروه ضد اسلامي دست پرورده رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني است و مجموعه اين اتفاقات ناشي از ترس و وحشت مستكبران از اتحاد و وحدت مسلمانان جهان است.

در شرايط حساس كنوني كه جنگ و نا امني بيش از هميشه جوامع بشري را تهديد مي كند و بشريت بيش از هميشه نيازمند صلح و امنيت است، رفتارهايي نظير عمل متوليان نشريه سخيف شارلي و اصرار آنان بر فعل مجرمانه خويش، به خشونت و نا امني دامن مي ‌زند.

تكرار اين عمل ضد انساني، بيش از آنكه نشان دهنده حماقت عاملان مباشر آن باشد، مي تواند نشانه توطئه عليه امنيت و صلح جهاني از سوي آمران پيدا و پنهان اين جرم عظيم باشد.

دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بروجرد ضمن محكوميت و انزجار از اين عمل ننگين و ضد بشري كه عملا حاكي از نقص آشكار حقوق مسلمانان سراسر جهان است اعلام مي ‌دارد، بهتر است براي جلوگيري از تفرقه ميان پيروان اديان الهي و گسترش صلح و امنيت جهاني، نهادها و مجامع بين‌ المللي كه خود را مدعي دفاع از حقوق بشر و همه اديان مي ‌دانند، نسبت به محكوم كردن اين عمل اهانت آميز و جلوگيري از تكرار چنين مسايلي اقدام عاجل نمايند.

ستاد اقامه نماز جمعه بروجرد نيز در بيانيه جداگانه اي اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص) را محكوم كرد.

در اين بيانيه آمده است مستكبران غربي جريان هاي تكفيري را براي مقابله با مسلمانان حمايت مي كنند و با اهانت به مقدسات اسلامي و پيامبر گرامي اسلام(ص) سعي دارند چهره ناپاك خودشان را تطهير كنند.

مستكبران غربي براي مقابله با رشد روزافزون گرايش به مكتب والاي اسلام، دو طرح و نقشه شوم يعني اختلاف افكني در ميان مسلمانان و برافروختن جنگ و خونريزي در جهان اسلام و از سوي ديگر ايجاد زمينه ها و سوژه ها براي اسلام هراسي در كشورهاي غربي را به شدت دنبال مي كنند.

امروز مجامع بين المللي بايد قوانين ناكارآمد خود را با رويكرد احترام به اديان الهي و حفظ حقوق پيروان اديان و مذاهب الهي به ويژه مسلمانان اصلاح كنند.

شمشير، قاطعيت و صلابت حضرت محمد(ص) در جاي خود محفوظ است، اما بدون ترديد عامل اصلي در پيشرفت و تعالي و گسترش مكتب والاي اسلام، معارف اعتقادي ناب، نظام هاي پيشرفته اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي و نيز اخلاق حسنه و جاذبه فوق العاده پيامبر گرامي اسلام(ص) است.

7190/7189/7279

سرخط اخبار استان‌ها