۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۲۴
کد خبر: 81463485
T T
۰ نفر
دولت به هیچ قیمتی در مبارزه با فساد عقب نشینی نخواهد كرد

بوشهر- ایرنا- رییس جمهوری گفت: دولت به هیچ قیمتی در مبارزه با فساد عقب نشینی نخواهد كرد و راهی كه انتخاب شده طبق فرمان خدا و مردم است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه سه شنبه در ادامه نخستین روز سفر به استان بوشهر در جلسه توسعه و سرمایه گذاران این استان افزود: تا می خواهیم یك فساد را حل كنیم برخی راه می افتند و به دولت اتهاماتی همچون برداشت از صندوق توسعه ملی می زنند، شلوغ می كنند كه صدای حق در همهمه به گوش كسی نرسد.

وی اظهار داشت: خدا فرمان داده كه برای رفاه مردم كار كنیم و مردم نیز در 24 خرداد سال گذشته وظیفه ، رسالت و باری را بر دوش ما گذاشتند كه دولت نیز با افتخار آن را پذیرفت.

رییس جمهوری تاكید كرد: البته همه باید با هم باشیم و دست به دست هم دهیم چرا كه بدون كمك مردم و عنایت حق، دولت به هیچ جا نمی رسد و نمی تواند معضلات را حل كند.

رییس قوه مجریه در توضیح اینكه چرا این همایش ها و كنفرانس ها را در بحث اقتصاد و فساد برگزار كردیم تصریح كرد: این همایش ها، نمایشی نیست؛ ما در همایش دستمان را به سوی صاحبنظران و متخصصان دراز می كنیم و بارها گفته ایم از كسانی كه تجربه عملی دارند باید استفاده كرد.

روحانی با یادآوری این نكته كه تجربه بیشتر اوقات یك گام از علم بالاتر است اضافه كرد: بدون صاحبنظران نمی توانیم مشكلات را حل كنیم.

رییس جمهوری با تاكید بر اهمیت تعاون فكری و عملی گفت:‌ در زمینه بحث خروج از ركود، همایش برگزار و نظرات صاحبنظران را دریافت كردیم و در كنفرانس اخیر اقتصاد نیز از صاحبنظران كمك خواستیم.

رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه می خواهیم با همه همسایگان روابط بسیار خوبی داشته باشیم ادامه داد: اما اگر كسی در این منطقه تصور می كند كه جمهوری اسلامی ایران به دنبال هدف دیگری است به طور حتم اشتباه می كند.

وی تصریح كرد: ما نمی خواهیم علیه هیچ یك از همسایگان باشیم و علیه آنها اقدام كنیم؛ می خواهیم روابط بسیار خوبی با همسایگان به ویژه همسایگان جنوبی در خلیج فارس داشته باشیم.

روحانی توضیح داد: ما می خواهیم روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان داشته باشیم؛ آنها در كشور ما و ما نیز در كشور آنها سرمایه گذاری كنیم؛ چرا كه امنیت، رفاه و توسعه در كنار همكاری امكانپذیر است.

روحانی با یادآوری این نكته كه دعوا، نزاع و مداخله مضر است گفت: از این گونه اقدامات هیچ نفعی عاید هیچ كس نمی شود. جمهوری اسلامی ایران بحق ، نه قصد مداخله دارد و البته به طور طبیعی مداخله ای را هم نمی پذیرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاكید بر اینكه ما به دنبال روابط خوب هستیم گفت: ما هیچ گاه به فكر روابط یكجانبه كه تنها منافع ما را تضمین كند و به ضرر دیگری باشد نیستیم.

رییس جمهوری ادامه داد: ما باید به فكر منافع برد-برد با همه همسایگان باشیم و این به نفع همه است.

وی اظهار داشت: كشورهای همجوار یا مسلمان هستند یا اگر مسلمان نباشند نیز ما روابط تاریخی و فرهنگی دیرباز با آنها داریم. كشورهایی كه امروز در اطراف ما هستند در این دولت به خوبی پیام را دریافت كرده اند كه ما به دنبال رابطه حسنه، برادرانه و حسن همجواری با همه همسایگانمان هستیم و فكر می كنیم كه این به نفع همه ما خواهد بود.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینكه بوشهر استان تجاری و اقتصادی بوده و از دیرباز بنادر فعالی داشته است گفت: در زمینه اقتصاد همواره تاكید كردم كه باید بخش خصوصی به ما اعتماد كند و ما نیز به آنها اعتماد داشته باشیم. البته بخش های دیگر همچون نیمه خصوصی، تعاونی و سایر حوزه ها نیز باید اینگونه باشند. باید همه در كنار دولت به هم اعتماد كنیم و اگر مشكلی وجود دارد آن را حل كنیم.

وی با اشاره به وظایف سنگین بانك ها گفت: مطالبات معوق یكی از این مسائل است كه باید حل و فصل شود؛ البته عده ای نیز وجود دارند كه ممكن است معوقات آنها به خاطر شرایط اقتصادی كشور به وجود آمده باشد و مقصر نباشند كه باید آن را حل و فصل كرد.

وی گفت: كسانی كه قصد سوء نداشتند و مشكلات اقتصادی، آنها را دچار مشكل كرده، برای مسائل شان باید راه حل یافت زیرا به نفع همه است.

روحانی با اشاره به استعدادهای فراوان استان بوشهر گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر می تواند گشایش جدیدی برای سرمایه گذاری باشد.

رییس جمهوری با بیان اینكه نباید متكی به نفت، آن هم نفت خام باشیم اضافه كرد: شاید همین كاهش قیمت نفت كه بر اساس تخیلات خواستند به دو سه كشور فشار آورند، فرصتی برای ما باشد و باید آن را تبدیل به فرصت كنیم.

روحانی، جبران كردن پول نفت را كار چندان سختی ندانست و ادامه داد: باید كمی با هم دوست شویم و روابطمان را با كشورهای دیگر خوب كنیم و دست به دست هم دهیم و كاری كنیم كه صادرات غیرنفتی جای نفت را بگیرد و این موضوع در دنیای امروز پیچیده نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینكه راه آهن استان بوشهر باید به شیراز وصل شود اظهار داشت: اگر راه آهنی به بندر وصل نشود پردرآمد نخواهد بود.

رییس دولت تدبیر و امید با تاكید بر توسعه بنادر بوشهر گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این استان وجود دارد كه باید احیا شود چرا كه سواحل جنوبی بسیار ارزشمند است.

روحانی گفت: باید بتوانیم در زمینه آب، راه و بنادر این استان سرمایه گذاری و از همه كارآفرینان دعوت كنیم اما باید در عمل، جاذبه به وجود آوریم چرا كه سرمایه گذار محاسبه می كند هر جا كه نفع بیشتری داشته باشد به آنجا خواهد رفت.

روحانی با اشاره به اقدامات مهم دولت در زمینه سلامت نیز گفت: روز گذشته بسیار خوشحال شدم كه همه مردم ایران بیمه شدند. هشت میلیون نفر از اواخر اردیبهشت امسال تاكنون دفترچه بیمه دریافت كردند. اینكه همه مردم تحت پوشش بیمه باشند و ما به آنها خدمات دهیم بسیار مهم است.

وی به سرمایه گذاران توصیه كرد كه در زمینه سلامت سرمایه گذاری كنند و گفت:‌ در بخش سلامت ، صنعت بیمه بسیار نقش اساسی دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد كه جلسه و گردهمایی با سرمایه گذاران و همفكری با آنها آغازی برای توسعه استان بوشهر باشد.

سیام(3)**9012**م.ب/1449
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد