۶ دی ۱۳۹۳، ۳:۳۴
کد خبر: 81439041
T T
۰ نفر
ریاضت اقتصادی شهرهای انگلیس را در تاریكی فرو برد

لندن – ایرنا- سیاست های ریاضت اقتصادی دولت انگلیس در كنار بالا بودن بهای برق، سبب شده است كه شورای های محلی این كشوربرای صرفه جویی اقدام به قطع گسترده برق چراغ های روشنایی در خیابان ها و معابرعبوری كنند.

به گزارش ایرنا، قطع گسترده برق چراغ های روشنایی سبب شده است كه بسیاری از معابر و خیابان ها حتی برخی از خیابان های مركزی شهر لندن در تاریكی فرو روند.

قطع برق چراغ های روشنایی در معابر و خیابان ها خصوصا در برخی از مناطق شلوغ وخطرناك سبب اعتراض شدید مردم بویژه حزب مخالف كارگر شده است.

این حزب اعلام كرده است كه به دلیل سیاست های انقباضی دولت ائتلافی انگلیس، شوراهای محلی برای صرفه جویی در هزینه ها، اقدام به خاموش كردن میلیون ها چراغ روشنایی در خیابان های شهرهای این كشور می كنند.

براساس گزارش حزب كارگر در روز جمعه، در حال حاضر در حدود یك چهارم از چراغ های روشنایی در شهرهای انگلیس در شب خاموش می شوند و این درحالی است كه در ماه می سال 2010 میلادی یعنی در زمان روی كار آمدن دولت ائتلافی دیوید كامرون، این میزان تنها درحدود 3درصد بوده است.

حزب كارگر مدعی شده است كه سیاست های ریاضتی دولت ائتلافی انگلیس در كنار بالا بودن بهای برق سبب این وضعیت خراب در كشور شده است.

'هیلاری بین' وزیرسایه حزب كارگر انگلیس گفته است كه روشنایی خیابان ها و جاده ها با امنیت مردم سروكار دارد بویژه در این ایام سال كه روزها بسیار كوتاه هستند.

به گفته وی، شمار چراغ های روشنایی كه در شب ها به دلیل قطع شدن برق و یا آسیب دیدگی، خاموش هستند به یك میلیون و 360 هزار مورد می رسند و این درحالی است كه در ماه می سال 2010 میلادی این رقم 148 هزار مورد بوده است.

درهمین حال برخی از كارشناسان عنوان می كنند براساس بررسی های صورت گرفته، شوراهای محلی كه از اعضای حزب محافظه كار هستند، اقدام به قطع برق چراغ های روشنایی در 29 درصد از معابرعمومی در مناطق شان كرده اند.

به گفته آنان، این حالی است در مناطقی كه شوراهای محلی آنها از میان اعضای حزب كارگر هستند، این رقم به 13 درصد می رسد.

اروپام**4** 1552

سرخط اخبار جهان