نهادينه كردن فرهنگ تحقيق وپژوهش عامل موفقيت دردنياي پررقابت امروز است

كيش - ايرنا - مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش رقابت براي پيشرفت هاي علمي و كسب فناوري هاي روز را در جهان فشرده و سخت دانست و تاكيد كرد : اگر بخواهيم از مسير عقب نمانيم بايد فرهنگ توليد علم ، پژوهش و تحقيق در كشور نهادينه شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، علي اصغر مونسان پنجشنبه شب در آيين اختتاميه دومين جشنواره پژوهشي پرديس بين الملل كيش دانشگاه تهران و تجليل از طرح ها و پايان نامه هاي برتر پژوهشي دانشجويان با تبريك روز پژوهش گفت:همگان مي دانند كه كشور در مسير پيشرفت هاي علمي قرار دارد و عزم جدي در مسوولين ، دولت و حاكميت وجود دارد كه دانشگاه هاي كشور بتوانند در مسير توليد علم و كسب فناورهاي روز دنيا باشند.

وي، با ياد آوري اينكه در سال هاي گذشته نامهرباني ها و تحريم دسترسي به منابع خارجي روز دنيا را كم كرده است افزود : با همت و عزم مسوولان كشور پيشرفت هاي علمي مسير پرشتاب خود را طي كرده است .

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه ايران به لحاظ توليد علم در مقام شانزدهم قرار دارد افزود : با ظرفيت خوب موجود در كشور وجواناني با ضريب هوشي بالا در هر نقطه از دنيا ،هنوز جايگاه ما در اين عرصه مناسب نيست .

مونسان رقابت براي پيشرفت ها ي علمي و كسب فناوري هاي روز را در جهان فشرده و سخت دانست و تاكيد كرد : اگر بخواهيم از مسير عقب نمانيم بايد فرهنگ توليد علم و پژوهش بيشتر نهادينه شود.

وي، به دستاوردهاي بزرگ بدست آمده در حوزه علوم پيچيده همچون هوا فضا ، اتمي و رشته هاي پزشكي اشاره كرد و گفت : دستيابي به علوم ، پايه هاي كشور را محكم كرده و انگيزه مضاعف و اعتماد به نفس بالايي را بين دانشجويان ايجاد كرده است .

مونسان برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي دانشجويان در دانشگاه پرديس بين الملل كيش دانشگاه تهران را خوشحال و اميدوار كننده دانست و گفت : اين جشنواره نشان مي دهد دانشجويان در تحصيلات تكميلي و در حوزه پژوهش به دستاوردهاي خوبي رسيده اند .

وي با بيان اينكه اگر علم درخدمت جامعه نباشد تبديل به كتابچه هاي در قفسه مي شود افزود : بايد توليد علم را در خدمت صنعت ، تجارت و توسعه كشور قرار دهيم .

مونسان در پايان از آمادگي منطقه آزاد كيش براي حمايت از طرح ها و پايان نامه هاي پژوهشي خبر داد و گفت : اين سازمان امادگي دارد تا طرح هاي پژوهشي را تجاري سازي كند تا اثرات آن منشا خيري براي جامعه باشد ، همچنين سازمان از حضور دانشجويان در طرح هاي سازماني استقبال مي كند.

دومين جشنواره دستاوردهاي پژوهشي با هدف معرفي توانمندي ها،پيشنهادها و ابتكارهاي دانشجويان به بخش خصوصي به منظور بهره برداري از اين طرح ها در راستاي توسعه كشوراز جمله جزيره كيش ،ارج نهادن به تلاشهاي پژوهشگران، مخترعان ، مبتكران و ايجاد بستر مناسب براي تعالي و توسعه فعاليت هاي علمي و پژوهشي ، تشويق پژوهشگران به توليد علم و فن آوري و ايجاد شرايط مناسب براي هدايت استعدادهاي جوان ، ايجاد زمينه لازم براي رشد و شكوفايي ظرفيت هاي علمي موجود و دستيابي به اقتصاد پويا و دانش محور در جهت تبيين اقتصاد مقاومتي و تجليل از آثار علمي-پژوهشي در دانشگاه پدريس بين الملل كيش دانشگاه تهران برگزار شد.

آيين اختتاميه دومين جشنواره پژوهشي پرديس بين الملل كيش دانشگاه تهران و تجليل از طرح ها و پايان نامه هاي برتر پژوهشي دانشجويان با حضور محمد باقر نوبخت سخنگو دولت ، حجت الاسلام حسن عليدادي امام جمعه كيش و جمعي از مسوولان ، اساتيد دانشگاهي و دانشجويان در پرديس بين الملل كيش دانشگاه تهران برگزار شد .

نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي دانشجويان كه از 25 آذر ماه آغاز شده بود امروز جمعه به كار خود پايان مي دهد.

25 آذر ماه در تقويم كشور به عنوان روز پژوهش نامگذاري شده است .

1630**1641/668

سرخط اخبار استان‌ها