۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81432084
T T
۰ نفر
تحول در عرصه هاي قرآني نيازمند همت جهادي مسوولان است

شاهرود - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان گفت: تحول در عرصه هاي قرآني نيازمند همت جهادي همه مسوولان فرهنگي و غيرفرهنگي است.

حجت الاسلام' عبدالله واحدي' پنجشنبه شب در آيين اختتاميه سي هفتمين دوره مسابقات قرآن اوقاف استان سمنان در شاهرود افزود: براي دستيابي به گسترش فرهنگ قرآني در جامعه كه از اهداف پيامبر اسلام (ص) است، بايد يك تحول و جهش اساسي ايجاد شود.

وي تاكيد كرد: براي ايجاد اين تحول بايد همتي همگاني مانند همتي كه براي مبارزه با بيسوادي در جامعه انجام شد، به كار گيريم.

وي خاطرنشان كرد: تا كنون در انواع فعاليت هاي قرآني علاقه مندان به آموزش در عرصه هاي قرآني به سراغ ما آمده اند.

واحدي ادامه داد: اكنون زمان آن رسيده است كه به سراغ عموم مردم جامعه برويم و هر كس را مطابق با ظرفيت، سواد، شرايط و ذائقه اش با قرآن آشنا كنيم، تا زندگي همه با قرآن عجين شود.

اين مسئول تاكيد كرد: در كرسي هاي آزاد انديشي كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري است ، يك موضوع يا محور با استفاده از استادان مجرب به عرصه هاي قرآني اختصاص يابد.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان بيان كرد: ظرفيت جوانان در جامعه ظرفيتي انكار ناپذير است، اگر از اين ظرفيت استفاده و هدايت بهينه نشود، دشمنان از آن به نفع خود استفاده خواهند كرد.

واحدي گفت: براساس بيانات مقام معظم رهبري بايد در كشور 10 ميليون حافظ قرآن داشته باشيم و استان سمنان در زمينه تربيت حافظ و فعالان قرآني ظرفيت خوبي دارد.

وي با اشاره به تعيين سهميه تربيت هشت هزار حافظ قرآني در استان سمنان خاطرنشان كرد: در اين طرح كه از سال 91 و بر اساس برنامه چهار ساله آغاز شده است با گذشت سه سال، اين سهميه تكميل شده و با توجه به يك ساله باقي مانده مي توان تعداد بيشتري فعال قرآني آموزش داد.

فرماندار شاهرود نيز در اين آيين گفت: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي امروز قرآن در جامعه ما حاكم شده است.

'سيد محمدرضا هاشمي' با تقدير از دست اندركاران مسابقات قرآني استان سمنان در شاهرود افزود: قرآن و محافل مذهبي امروز پشتوانه مستحكمي در مقابله با تهاجم فرهنگي دشمنان است.

وي ادامه داد: خانواده اي كه قرآن، اخلاق اسلامي و دستور دين در آن حاكم باشد از تهاجم فرهنگي مصون است.

فرماندار شاهرود ابراز اميدواري كرد با عمل به دستور قرآن و امر به معروف و نهي از منكر اهداف قرآن و پيامبر اسلام (ص) در جامعه بيش از پيش گسترش يابد.

در اين آيين كه با قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد توسط قاريان و حافظان شهرستاني و استاني، ملي و بين المللي همراه بود، افراد برتر در 11 رشته در دو بخش خواهران و برادران معرفي و تقدير شدند.ك/2

7265 /2047/599

سرخط اخبار استان‌ها