۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81431254
T T
۰ نفر

قیمت نفت بالا رفت

۲۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 81431254
قیمت نفت بالا رفت

تهران - ایرنا - پس از هفته ها سقوط قیمت نفت، ارزش نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (٢٦ آذرماه) افزایش یافت تا بازار به آغازی دوباره امیدوار شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت نفت به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت خام در معاملات روز چهارشنبه (٢٦ آذرماه) نزدیك به ٦ درصد بالا رفت تا به هفته ها افت بی وقفه قیمت پایان دهد و امیدها را برای پایان یافتن روند افت قیمت افزایش دهد.

این افزایش قیمت در حالی رخ داد كه گزارش ها نشان می دهد؛ سطح ذخیره سازی های نفتی در پایانه كوشینگ آمریكا بسیار بالا رفته است.

هنگامی كه قیمتهای نفتی با وجود انتشار اطلاعات منفی، پایین نمی رود، معامله گران برای خرید محموله های نفتی و كسب سود كوتاه مدت رقابت می كنند.

این اقدام هیجانی را در بازار به وجود می آورد كه تاثیر خود را بر جای می گذارد.

دنیل فلین، تحلیلگر مسائل انرژی در موسسه پرایس فیوچرز، گفت: فكر می كنم بعد از آن سقوط آزاد حالا بازارها به دنبال هر بهانه ای برای بالا رفتن هستند، خواهیم دید كه همه اینها ناپایدار خواهد بود.

افزایش ناگهانی قیمت نفت در معاملات دیروز (چهارشنبه، ٢٦ آذرماه) تحلیلگران و تجار را شگفت زده كرد. دلیل های بسیار متفاوتی را به عنوان عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت نفت عنوان كرده اند از افزایش قیمت روبل روسیه گرفته تا تصمیم آمریكا به از سر گیری روابط با كوبا.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه ٢٠١٥ در پایان معاملات روز چهارشنبه (٢٦ آذرماه) با یك دلار و ١٧ سنت افزایش یا دو درصد، در سطح ٦١ دلار و ١٨ سنت تثبیت شد. این در حالی است كه در طول معاملات دیروز قیمت این شاخص نفتی ٥,٦ درصد نیز افزایش داشت.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریكا نیز روز چهارشنبه (٢٦ آذرماه) ٥٤ سنت در پایان معاملات افزایش داشت و در سطح ٥٦ دلار و ٤٧ سنت تثبیت شد.

اقتصام(1)9186 ** 1569

سرخط اخبار اقتصاد