۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۱:۱۵
کد خبر: 81427619
T T
۰ نفر
زمينه صادرات مواد غذايي از ايران به روسيه فراهم است

مسكو-ايرنا- 'محمود حجتي' وزير جهاد كشاورزي گفت: زمينه صادرات مواد غذايي و لبنياتي از ايران به روسيه فراهم شده است.

حجتي در راه سفر به قزاقستان و توقف كوتاه در مسكو با مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه ديدار كرد و افزود: مجوز صادرات شركت هاي ايراني محصولات آبزي تامين شده است.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا به نقل از بخش ديپلماسي رسانه اي و عمومي سفارت ايران در روسيه، حجتي يادآور شد: وزارت جهاد كشاورزي براي تسهيل در امر توسعه صادرات ايران به روسيه تلاش مي كند تا اين شركت ها بتوانند به راحتي محصولات خود را به روسيه صادر كنند.

مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه نيز با اشاره به ظرفيت هاي گسترده همكاري تجاري ايران و روسيه در بخش كشاورزي و فرآورده هاي غذايي و آبزيان، ابراز اميدواري كرد روابط دوجانبه در اين زمينه گسترش يابد.

روسيه به دنبال تحريم هاي غرب در ماه اوت گذشته خريد محصولات كشاورزي و مواد غذايي از كشورهاي تحريم كننده خود را متوقف كرد.

به دنبال اين اقدام، مسكو به جستجوي توليدكنندگان مواد غذايي و محصولات كشاورزي و لبني براي برطرف كردن خلاء ناشي از توقف اين گونه واردات از كشورهاي مختلف پرداخت.

در اين راستا ،ايران و روسيه براي صادرات محصولات كشاورزي و فرآورده هاي دريايي توافق كرده اند كه انتظار مي رود صادرات اين نوع محصولات از ايران به روسيه در آينده نزديك آغاز شود.

اروپام*5*391**1613

سرخط اخبار جهان