۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۲۳:۴۷
کد خبر: 81427591
T T
۰ نفر
سردار جواني: ماهواره ها قلمرو ايماني را مورد حمله قرار داده اند

جيرفت - ايرنا - مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: ماهواره هاي دشمن قلمرو ايماني جمهوري اسلامي را مورد حمله قرار داده اند.

به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ دوم پاسدار يدالله جواني شامگاه دوشنبه در آيين يادواره 19 شهيد دانشجوي جنوب كرمان در جيرفت افزود: دشمنان مي خواهند جوانان ما را از اين انقلاب بگيرند و به همين منظور جنگ نرم را طراحي كرده اند.

وي بيان كرد: دشمن علاوه بر جنگ نرم، در عرصه اقتصادي نيز جنگ سختي عليه كشور ما به راه انداخته كه نمونه آن تحريم هاست.

وي گفت: جنگي كه امروز دشمن به راه انداخته با جنگ هشت سال دفاع مقدس فرق نمي كند زيرا طراحان جنگ تحميلي همين جنگ اقتصادي را به راه انداخته اند.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه خاطرنشان كرد: همان گونه كه شهدا دشمن را در تجاوز به خاك ميهن اسلامي ناكام گذاشته و شكست دادند، ما نيز در جنگ هاي فعلي بايد دشمن را شكست دهيم.

وي گفت: آنچه امروز ما را اميدوار مي كند همين حوزه هاي جنگي است كه در منطقه اتفاق افتاده است، زيرا آمريكا كه با تمام توان در مقابل كشور آرايش گرفته يك معنا بيشتر ندارد و آن هم اين است كه ملت ما پس از 25 سال از جنگ تحميلي روز به روز استوارتر روي پاي خود ايستاده و همين مساله دشمن را ناراحت كرده است.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در پرتو همين رشادت ها موفق شده زيرا در جهان اسلام دو پديده مقاومت و بيداري اسلامي موجب شكست اسرائيل شده است.

سردار جواني گفت: دشمن امروز نگران تر از هر زمان ديگر است زيرا جمهوري اسلامي متحداني در منطقه و جهان پيدا كرده كه خواب را از دشمن گرفته است.

وي با بيان اين كه حضرت امام (ره) بيش از هر كسي آمريكا را شناخته و آن را شيطان بزرگ ناميدند، تصريح كرد: وقتي بلوك شرق و شوروي از هم پاشيد بوش پدر در كنگره آمريكا گفت ما بايد ارزش هاي آمريكا را بر جهان حاكم كنيم، معناي اين حرف اين است كه انسان ها بايد بندگي آمريكا را كنند.

وي گفت: امام راحل قبل از اين فرموده بودند كه آمريكا جهانخوار و طاغوت است و به دنبال منحرف كردن همه انسان ها است لذا هر كس ادعاي مومن و مسلمان بودن دارد بايد اين ادعا را در مكتب مبارزه با آمريكا به اثبات برساند.

سردار جواني گفت: امام در دهه اول انقلاب فرمودند كه بسيجيان جهان اسلام به فكر حكومت بزرگ اسلامي باشند و امروز وحشت دشمن از اين است كه اين پرچم برافراشته شده است.

وي افزود: ملت ايران پايه گذار تمدن اسلامي در هزاره سوم خواهد بود و از اين رو است كه دشمنان جنگ نرم به راه مي اندازند و ما بايد در اين جبهه مجاهدتي همانند شهدا داشته باشيم.

وي بيان كرد: مشكل ما در داخل كشور اين است كه برخي مي گويند بايد انعطاف داشته باشيم و با آمريكا كنار بياييم اما غافل از آن هستند كه در هشت سال جنگ تحميلي دشمن بنادر و مراكز اقتصادي ما را مورد هجوم قرار داد و امروز در قالب جنگ نرم، عفت بانوان و اعتقادات ما را مورد هدف قرار داده است.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: دشمن مي خواهد ارزش ها و اعتقادات ديني ما را كه تا امروز انقلاب در پرتو آن به اينجا رسيده است در همين جنگ نرم بگيرد و بايد هوشيار باشيم.

وي اظهار كرد: اگر بخواهيم مقابل شهدا شرمنده نباشيم بايد در اين مسير ثابت قدم باشيم زيرا امروز نشانه ها حكايت از آن دارد كه نفس دشمن به شماره افتاده است.

وي گفت: ملت ايران 35 سال است كه مقاومت كرده و اين ايستادگي ملت ما همه را شگفت زده كرده است لذا مبادا به خاطر كم بصيرتي و بي بصيرتي عده اي در اراده هاي ملت ما سستي ايجاد شود.

سردار جواني افزود: در 10 سال گذشته آمريكا با راه اندازي جنگ در افغانستان، عراق و لبنان شكست خورد و همه كارشناسان مي گويند شكست اسرائيل در جنگ 33 روزه و ساير جنگ ها به خاطر تكيه مقاومت بر ملت ايران اسلامي بوده است.

وي گفت: اگر بشار اسد در سوريه سقوط نكرد مي گويند دليل آن جمهوري اسلامي است، بايد ما اين را باور كنيم اما برخي مي خواهند در اين باور ملت خلل ايجاد كنند.

وي بيان كرد: امروز افتخار مردم استان كرمان اين است كه دشمن از فردي سيلي مي خورد كه متعلق به استان شماست، سرلشكر سليماني از يادگاران گرانسنگ دفاع مقدس است كه بيانات امام راحل را كه در دوم آذر سال 67 فرمودند انقلاب به شما نياز دارد را با دل و جان شنيده و عمل مي كند.

سردار جواني گفت: امروز در عراق و سوريه بنرهاي بزرگ از سرلشكر سليماني نصب شده كه بر زير آن نوشته شده نجات دهنده عراق كه اين مايه افتخار است.

وي تصريح كرد: امروز يك جبهه غربي، عربي و تركي با دلار مردم و با راه انداختن گروه تروريستي داعش تلاش مي كند تا سوريه سقوط كند و عراق از سمت و جهت حكومت شيعي منحرف شود.

وي افزود: وقتي نيروهاي داعش سه استان سني نشين عراق را گرفتند حاميان آنها تصور كردند كه به زودي به بغداد خواهند رسيد و قرار بود ابوبكر البغدادي در عراق اعلام حكومت كند.

مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: داعش اعلام كرد كه به زودي كربلا، كاظمين و نجف را با خاك يكسان خواهد كرد و پس از عراق نوبت ايران است اما امروز نه تنها كربلا سقوط نكرد بلكه همه جهان نظاره گر اجتماع 20 ميليوني بود. اين اجتماع پيام هاي زيادي براي آنها دارد.

وي با بيان اينكه چه شد شهر آمرلي آزاد شد و موصل نيز در مرحله آزاد سازي قرار گرفته است، افزود: عامل آن دو چيز است نخست فتواي مراجع به ويژه آيت الله سيستاني و عامل دوم هم به گفته خودشان سرلشكر سليماني است كه فرهنگ دفاع مقدس را به جاهاي ديگر صادر كرد.

وي گفت: مبادا به خاطر اينكه رفاه بيشتري داشته باشيم بگوييم در برابر آمريكا كوتاه بياييم لذا در مذاكرات ديديد كه آمريكا با پر رويي گفت علاوه بر هسته اي بحث موشكي هم است.

سردار جواني با بيان اين كه امروز روز مقاومت است، ادامه داد: رهبري در مصاف با آمريكا از ما هوشياري و بصيرت مي خواهد و بايد هوشيار باشيم و راه آن هم بصيرت افزايي است كه مي تواند توطئه دشمن را خنثي كند.

وي گفت: اگر گروه هاي تروريسيتي در عراق و سوريه بحران ايجاد مي كنند اين بحران به خاطر ماست و ما بايد جلوي اين بحران را بگيريم، اما افراد بي بصيرت مي گويند ما چكار به سوريه و عراق داريم.

وي خاطرنشان كرد: ما بايد پشتوانه ولايت فقيه باشيم تا به اين انقلاب ضربه اي وارد نشود و راه ولايت هم روشن است.

سردار جواني افزود: آنها جنگ اقتصادي راه مي اندازند اما رهبري راهكار آن را اقتصاد مقاومتي بيان مي كند لذا راه حل ما مذاكرات هسته اي نيست اگرچه مذاكره منطق خود را دارد و ادامه مي يابد.

وي در ادامه سخنانش گفت: مهمترين هدف از برپايي يادواره شهدا آن هم در دهه چهارم انقلاب بعد از گذشت بيش از ربع قرن از پايان دفاع مقدس اين است كه ما راه را گم نكنيم زيرا شهدا راه حركت در مسير كمال را براي ما نهادينه كرده اند.

وي خاطرنشان كرد: شهدا به يادواره هاي ما نياز ندارند اين ما هستيم كه به اين يادواره ها نياز داريم.

سردار جواني گفت: بايد راه امام راحل را با قوت ادامه دهيم زيرا پرچمي كه امام بر افراشته است در دستان امام خامنه اي قرار دارد و امروز خط رهبري و ولايت، خط امام و روح الله است.

وي تاكيد كرد: شهدا دو ويژگي داشتند نخست احساس مسووليت و دوم هم بصيرت و به خاطر همين احساس مسووليت بود كه براي دفاع از ارزش هاي اسلامي به جبهه ها رفتند.

7444/8154**1613

سرخط اخبار سیاست