۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴
کد خبر: 81426802
T T
۰ نفر
وزیر نیرو: حمایت از بخش خصوصی به ارتقای توسعه روابط ایران و ارمنستان كمك خواهد كرد

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: امیدواریم اسناد توافق‌شده میان ایران و ارمنستان برگ زرینی در روابط دو كشور باشد و انتظار می‌رود حمایت‌های جدی طرفین از بخش خصوصی، بستر مناسبی را برای گسترش مراوده‌های شركت‌های خصوصی دو طرف فراهم آورده و رفاه و آسایش و مصالح دو ملت دوست و همسایه را تامین كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،حمید چیت چیان روز دوشنبه درمراسم گشایش دوازدهمین اجلاس همكاری‌های مشترك اقتصادی ایران و ارمنستان در محل وزارت نیرو، افزود:جمهوری اسلامی ایران تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه و پیشرفت روابط و همكاری‌های دوجانبه با جمهوری ارمنستان را به‌كار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینكه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بر توسعه روابط با بیشتر كشورها، به‌ویژه كشورهای منطقه و همسایگان است ،ادامه داد: روابط خوب سیاسی دو كشور به ضرر هیچ‌ یك از كشورهای منطقه نیست بلكه به هم‌گرایی بیشتر منطقه كمك خواهد كرد.

وزیر نیرو اظهار داشت: دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان از نقاط مشترك فرهنگی و تاریخی فراوانی برخوردارند و این اشتراك‌ها و سیاست حسن هم‌جواری موجب شده است از زمان استقلال جمهوری ارمنستان تاكنون، روابط سیاسی دو كشور روندی رو به پیشرفت و بدون فراز و نشیب و همواره رو به توسعه را تجربه كند.

چیت چیان گفت:در دو سال گذشته پاره‌ای مشكلات مالی، موجب شد وقفه‌ای در توسعه همكاری‌ها رخ دهد كه با تلاش دستگاه‌های ذیربط دو طرف، این مشكل برطرف شد و از این پس می‌توان بیشتر شاهد رشد توسعه روابط و همكاری‌های دو كشور به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی بود.

وی افزود: اگرچه برخی از موانع، موجب شده است بخشی از توافق‌های گذشته از پیشرفت مطلوب برخوردار نباشند، اما خوشبختانه عزم جدی مسئولان و توانمندی‌های موجود نوید افقی روشن در مسیر همكاری فیمابین را می‌دهد.

وزیر نیرو سند سه‌جانبه ریلی و یا تمدید قرارداد ساخت نیروگاه برق‌آبی مگری را از جمله تفاهمات میان دو كشور عنوان كرد و گفت: اگر چه در یك ارزیابی اجمالی روند تحقق تفاهم‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو كشور، در سطح مطلوبی نیست، ولی باید راهكارهای مناسب برای توسعه همكاری‌ها و عملیاتی كردن توافق‌ها و حمایت از بخش خصوصی مورد توجه دو كشور باشد.

چیت چیان خاطرنشان كرد: بی‌گمان وجود منابع طبیعی ازجمله منابع آب و ذخایر معدنی در ارمنستان از یك سو و توانمندی‌های فنی و مهندسی و سرمایه‌های بزرگ انسانی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر، راه را برای توسعه بیشتر این روابط نیز هموارتر خواهد كرد.

دوازدهمین اجلاس كمیسیون همكاری‌های مشترك اقتصادی ایران و ارمنستان به‌مدت دو روز به‌میزبانی وزارت نیرو برگزار می‌شود.

اقتصام** 1053 ** 1574
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد