۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 81423031
T T
۰ نفر
نصب دوربين هاي كنترل سرعت در جنوب كرمان اولويت دارد

جيرفت - ايرنا - مديركل حمل و نقل و پايانه هاي جنوب استان كرمان گفت: يكي از برنامه هاي اولويت دار اين اداره كل نصب دوربين هاي كنترل سرعت و نظارت در راه هاست.

به گزارش ايرنا، كوروش جهانبخش روز پنجشنبه در نشست شوراي ترافيك شهرستان جيرفت افزود: مقدمات نصب هفت دوربين در محور جيرفت - كهنوج فراهم شده است كه در آينده نزديك اين دوربين ها راه اندازي مي شود.

وي بيان كرد: نصب دوربين هاي كنترل سرعت نقش بازدارنده اي در حوادث جاده اي دارد و تجهيز محورهاي منطقه به اين سامانه نياز به اعتبار دارد.

وي گفت: همواره تردد موتورسيكلت ها، ماشين آلات كشاورزي و وانت بارها در راه هاي جنوب كرمان جزء موارد حادثه آفرين است كه به همين منظور همايشي را با مشاركت دهياران براي آگاه سازي موتورسواران در منطقه برگزار خواهيم كرد.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي جنوب كرمان تصريح كرد: ارتقاي ايمني مدارس حاشيه جاده ها بايد مورد توجه قرار گيرد.

فرمانده پليس راه جيرفت هم گفت: شهرستان جيرفت در رفع نقاط حادثه خيز در سطح استان اقدامات بسيار خوب و موثري را انجام داده است.

سروان حسين مسكوني اضافه كرد: بايد كنترل جاده ها از حالت سنتي به سمت الكترونيك ارتقا يابد و در اين رابطه نياز است اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي جنوب كرمان در خصوص نصب و راه اندازي دوربين هاي كنترل سرعت و نظارتي اقدام لازم را انجام دهد.

وي گفت: در بخش مدارس حاشيه جاده ها 84 مدرسه شهرستان جيرفت و 35 مدرسه شهرستان عنبرآباد در دستور كار پليس راه است و نيروهاي پليس تا پايان سال تحصيلي در اين مكان ها حضور دارند.

وي با بيان اين كه طبق آمارهاي موجود سالانه 18 هزار نفر بر اثر حوادث جاده اي در سطح كشور جان خود را از دست مي دهند گفت: با ارايه راهكارهاي مناسب مي توان از اين تلفات كاست زيرا هر فردي كه جان خود را از دست مي دهد يك سرمايه نيروي انساني را از دست مي دهيم.

مسكوني با اشاره به احداث آرامستان جديد جيرفت در ورودي شهر خاطرنشان كرد: اين محور يكي از محورهاي حادثه خيز شهرستان است به نحوي كه سال 88 در اين محدوده كه شيب بسيار تندي دارد 11 نفر جان خود را از دست داده اند و اين آمار با تلاش هاي انجام شده و رفع نقاط حادثه خيز در سال 93 به يك نفر رسيده است.

وي گفت: بايد به منظور جلوگيري از تكرار اين گونه حوادث تدابير لازم از جمله احداث يك زيرگذر براي تردد مردم ابتداي بزرگراه جيرفت - سه راهي بم توسط شهرداري انجام شود.

اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي جنوب كرمان به صورت مستقل از مركز استان فعاليت دارد و هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، فارياب، رودبار جنوب، منوجان، كهنوج و قلعه گنج را زير پوشش دارد.

7444/8154

سرخط اخبار استان‌ها