۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۸:۰۰
کد خبر: 81416361
T T
۰ نفر
استاندار آذربایجان شرقی: میانه باید ویترین آذربایجان شود

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینكه میانه باید معرف تمام شهرهای آذربایجان، صنعت، تولید و فرهنگ و غیرت مردم این دیار باشد، گفت: میانه نه بعنوان دروازه آذربایجان بلكه باید بعنوان ویترین این منطقه در كشور باشد.

اسماعیل جبارزاده عصر روزشنبه با حضور درجمع منتخبین شهرستان میانه، این شهرستان را شهر شاهدان، عالمان، عارفان، فرهیختگان، نخبگان و قهرمانان عنوان كرد و افزود: هدف از سفر به میانه تصویب سند تدبیرو توسعه شهرستان در 4 محور اصلی توسعه معادن و صنایع پایین دست، توسعه محورهای گردشگری، مباحث آب با رویكرد تامین آب آشامیدنی شهرستان، احداث پایاب سدها و توسعه كشاورزی با روشهای نوین و دانش بنیان و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با تمام مزایای منطقه آزاد ارس بوده است.

وی با بیان اینكه همه مسوولان استان و شهرستان بر این موضوع كه صدای پای توسعه شهرستان میانه امروز شنیده شد، گفت: گزارش عملكرد دولت در شهرستان و انتقادها و پیشنهادات همه در راستای توسعه شهرستان بوده و باید اعلام كرد شهرستان میانه با شتاب تمام به سمت توسعه در حركت است و این حركت میسر نمی شد مگر با وفاق، همدلی و تعامل فرماندارویژه میانه، امام جمعه، نمایندگان و مسوولین شهرستان كه جای تقدیر دارد.

جبارزاده با بیان اینكه دولت تدبیرو امید و شخص رییس جمهوری به دنبال این است كه با توجه به شرایط خاص كشور تنها در دو مقوله امنیت و سلامت ورود كرده و بقیه موارد را به بخش خصوصی بسپارد، افزود: كشور ما امن ترین كشور دنیاست و این امر مرهون تلاش نیروهای اطلاعاتی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج است.

وی ورود دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت را امری بی نظیرو امیدبخش دركشور خواند و گفت: تمام آحاد جامعه تحت پوشش خدمات درمانی كشور هستند.

استاندار آذربایجان شرقی دو نعمت سلامت و امنیت را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ذكر كرد و افزود: در گذشته، دولت در رقابت با بخش خصوصی و مردم بود اما در دولت فعلی بنای جامعه بر رفاقت دولت با بخش خصوصی گذاشته شده و زمینه حركت مردم در بخشهای مختلف فراهم آمده تا بر شتاب توسعه كشور بیافزایند.

جبارزاده در بحث راه اندازی رادیو در شهرستان از فرماندارویژه میانه درخواست كرد این موضوع را مكتوب كند تا از طریق استان پیگیری شود.

در این جلسه منتخبین اقشار فرهنگی، صنعتگران، تولید كنندگان، بانوان، هنرمندان، ایثارگران و جانبازان، روحانیون به بیان مشكلات خود در حوزه های مربوطه پرداختند.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه همچنین پس از نشست مشترك شورای برنامه ریزی و توسعه استان و كمیته برنامه ریزی این شهرستان از پروژه راه آهن میانه – تبریز بازدید كرد.

این پروژه به طول 120 كیلومتر در دست اجراستد كه درفاز اول زیرسازی آن تا مسیر بستان آباد با 90 درصد پیشرفت فیزیكی تا تیرماه سال 94 به بهره برداری می رسد.

در سال جاری 2 هزار میلیارد ریال برای احداث خط آهن میانه ، تبریز در نظر گرفته شده و تاكنون 70 درصد این اعتبارتخصیص یافته است.

تكمیل این طرح عظیم از طریق فاینانس یا بخش خصوصی انجام خواهد شد.

همچنین استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه از خانواده شهید خانمحمدی با سه فرزند شهید در شهرستان میانه دیدار كرد.

شهرستان ویژه میانه با 190 هزار نفر جمعیت در جنوب شرق تبریز مركز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

این شهرستان دارای پنج شهر به نام های میانه، تركمانچای، آچاچی، ترك و آقكند و سه بخش به نام های بخش مركزی، كاغذكنان و كندوان است.

587/7231

سرخط اخبار استان‌ها