۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 81414483
T T
۰ نفر
اعتراف رژیم صهیونیستی به همكاری امنیتی با عربستان

تهران - ایرنا - 'عوزی اراد' مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعتراف كرد كه این رژیم با عربستان همكاری امنیتی دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'العهد'، عوزی اراد گفت: آنچه 'تل اویو' و 'ریاض' را به هم گره زده بسیار بیش از آن چیزی است كه اعلام می شود.

وی در كنفرانس 'انرژی 2015' كه مجله 'اسراییل دیونس' ویژه امور امنیتی و نظامی برگزار كرده است، با ابراز این مطلب، افزود: همكاری امنیتی موجود میان اسراییل و عربستان در چارچوب یك همكاری گسترده در زمینه های دیگر قرار دارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم این همكاری به كجا خواهد رسید.

مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی ضمن درخواست توجه بیشتر به كشورهای واقع در دایره نزدیكتر به اسراییل، اضافه كرد: منطقه پیرامون ما در جوش و خروش است، كشور مصر در شبه جزیره سینا آشفته و اوضاع در این كشور بسیار حساس است و شاید به تغییرات جدیدی منجر شود.

وی افزود: در ارتباط با اردن باید در انتظار بدترشدن وضع باشیم، البته امیدواریم اوضاع در این كشور با ثبات بماند، زیرا مانعی وجود ندارد كه تحولات عراق و سوریه به اردن انتقال یابد.

وی در مورد لبنان گفت: ما با این كشور بر سر میدانهای نفت و گاز اختلاف داریم و هیچ كس نمی داند روند تحولات در لبنان به كجا سوق خواهد یافت.

اراد به پیش بینی های رژیم صهیونیستی در مورد عربستان پرداخت و گفت: عربستان در صحنه انرژی جهانی بازیگر مهمی است و در برابر ایران یك سد به شمار می رود، اما جایگاه و ثبات عربستان در معرض شك و تردید قرار گرفته و در میان مدت معلوم نیست كه اوضاع عربستان به كجا ختم خواهد شد.

خاورم ** 1487 **1561**7074**1479

سرخط اخبار جهان