مشاركت اقوام با نيروهاي مسلح از عوامل مهم  برقراري امنيت است

مهاباد - ايرنا - مشاور عالي سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: همكاري و مشاركت اقوام مختلف مردم با نيروهاي مسلح يكي از عوامل مهم برقراري امنيت در كشور است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار رضا محمدي نيا روز پنجشنبه در آيين يادواره شهداي پيشمرگ كرد مهاباد كه با حضور جمعي از مسوولان اجرايي، روحانيان، بسيجيان و خانواده هاي شهداي اين شهرستان در سالن وحدت شهرداري مهاباد برگزار شد افزود: در اوايل انقلاب همكاري و تعامل نيروهاي بومي با نيروهاي مسلح باعث برقراري و تداوم امنيت در مناطق مرزي كشور و خروج عوامل استكبار شد.

وي اضافه كرد: در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي برخي از عوامل فريب خورده به تحريك كشورهاي استكبار باعث ايجاد ناآرامي و ناامني در مناطق مرزي كشور شده بودند كه با تلاش نيروهاي انقلابي و مردمي اين غائله پايان يافت.

سردار محمدي نيا با اشاره به نقش بسيج در كشور گفت: اين نيرو در طول دوران جنگ تحميلي رشادت ها و از خودگذشتگي هاي زيادي را از خود نشان دادند و برگ هاي زريني بر تاريخ اين مرز و بوم افزودند.

وي اضافه كرد: اين نيرو در برقراري امنيت و عمق بخشي به امنيت نيز تاثير بسيار زيادي داشت به طوري كه در زمان حاضر نيز در بسياري از كشورهاي اسلامي نيروهاي مردمي با الهام گرفتن از بسيج تشكيل شده است.

مشاور عالي پدافند غيرعامل كشور گفت: استكبار جهاني براي تسلط بر مسلمانان و غارت سرمايه هاي ملي آنها، انقلاب هاي مردمي و بيداري اسلامي آنها را به نفع خود مصادره كرده اند.

وي يادآور شد: استكبار قصد دارد مانند قرون گذشته به عنوان يك نيروي استعماري بر كشورهاي اسلامي چيره شود و استقلال و آزادي آنها را چپاول كند.

فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد نيز در اين همايش گفت: دشمنان نتوانستند در جنگ سخت عليه كشورمان موفق شوند و اكنون به جنگ نرم و تخريب باورها و اعتقادات مردم ما روي آورده اند از اينرو در اين برهه حساس وظيفه بسيجيان مهم تر و تاثيرگذارتر از دوران جنگ است.

سردار قربان پاشايي افزود: بسيجيان براي مقابله با اين جنگ نرم دشمنان از آمادگي و توان بسيار بالايي برخوردار هستند و در اين ميدان نيز همانند جنگ تحميلي، دشمنان را نااميد و سرافكنده مي كنند.

وي اضافه كرد: تكريم خانواده هاي معظم شهدا و كمك به حل مشكلات آنها از جمله مهمترين وظيفه مسوولان براي قدرداني از تلاش ها و مجاهدت هاي شهداست.

وي يادآوري كرد: شهدا براي دفاع از استقلال و آزادي كشور بزرگترين سرمايه و جان خود را فدا كردند و هم اكنون نيز تكريم خانواده هاي آنها وظيفه همه اقشار مختلف مردم و مسوولان نظام است.

در پايان اين همايش كه به مناسبت گراميداشت هفته بسيج ترتيب يافت از خانواده چند شهيد سرافراز مهاباد با اهداي لوح قدرداني شد.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربايجان غربي 760 شهيد را تقديم انقلاب كرده است.

7512/584/581

سرخط اخبار استان‌ها