۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81402855
T T
۰ نفر

تهران - ايرنا - معاون عمران و توسعه شهري و روستايي وزير كشور و رييس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: اكنون به طور متوسط به ازاي هر پست سازماني در شهرداريهاي كشور 5/5 نفر نيرو وجود دارد.

به گزارش ايرنا به نقل از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور، «هوشنگ خندان» در نشست روساي شوراهاي كلانشهرها افزود: تعداد زياد كاركنان شهرداري ها آثار مخرب كوتاه مدت و بلند مدتي دارد به همين منظور آيين نامه پيشنهادي در اين خصوص را به دولت ارسال كرده ايم.

وي در ادامه گفت: با توجه به جايگاه مهم شوراهاي اسلامي شهرها در مديريت شهري و اداره شهرها به دنبال آگاهي از نظرات روساي شوراها درخصوص آخرين موضوعات مطرح و لحاظ كردن پيشنهادهاي آنها در قانون بودجه سال 94 و تدوين لايحه برنامه ششم توسعه كشور هستيم.

وي تدوين لايحه پيشنهادي مديريت شهري و ارائه آن به دولت را از اقدامات مهم وزارت كشور در دولت يازدهم برشمرد و اظهار كرد: در اين لايحه به دنبال ارائه مدل هاي بومي در عرصه مديريت شهري و تحقق مديريت يكپارچه شهري و واگذاري وظايف جديدي به مديريت شهري در زمينه اداره شهر هستيم.

خندان دل افزود: در اين لايحه به تمام اجزاي شهر نگاه خاصي شده و اين لايحه جايگزين قانون فعلي شهرداري ها مي شود.

معاون عمران و توسعه شهري و روستايي وزير كشور تدوين لايحه پيشنهادي درآمدهاي پايدار شهري را يكي ديگر از اقدامات عمده وزارت كشور در سال جاري دانست و گفت: در اين لايحه كه در حال بررسي در كميسيون هاي دولت است به دنبال حذف يكسري روش هاي هاي سنتي حوزه تامين مالي شهرداري ها و كاهش اتكاي آنها به عوارض ساخت و ساز و عوارض شهروندان و معرفي يكسري منابع مالي جديد براي اجراي طرحها و پروژه هاي شهرداريها هستيم.

نامبرده افزود: در دولت يازدهم كميسيون هشتم در زير مجموعه دولت براي بررسي مسائل خاص تهران و كلانشهرها تشكيل شده كه آسيب شناسي هاي مختلفي با حضور نمايندگان شهرداري ها و دستگاههاي ذيربط درخصوص فعاليت هاي مرتبط با مديريت شهري، صورت گرفته است.

وي همچنين از اصلاح قانون شوراها در وزارت كشور خبر داد و گفت: لايحه پيشنهادي بزودي به دولت تقديم مي شود.

خندان دل در خصوص برنامه هاي عمده براي توسعه حمل و نقل عمومي شهري گفت: در بند (ق) تبصره(2) قانون بودجه سال 1393، ظرفيت خوبي براي اين موضوع لحاظ شده و شوراي اقتصاد اخيرا پيشنهاد مشترك وزارتخانه هاي كشور و نفت در زمينه نوسازي ناوگان اتوبوسراني درون شهري را تصويب كرد كه به موجب آن 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز طي سه سال وارد ناوگان شده و اتوبوس هاي ديزلي به مرور خارج مي شوند.

وي افزود: همچنين پيشنهادهايي در خصوص نوسازي ناوگان تاكسيراني شهري و ورود موتورسيكلت هاي برقي و توسعه خطوط مترو با استفاده از ظرفيت هاي بند (ق) تبصره(2 )قانون بودجه سال 1393، در شوراي اقتصاد در حال بررسي است.

اجتمام**7268**1436
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه