۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 81402548
T T
۰ نفر
تجمع بزرگ بسيجيان زاهدان در مصلاي قدس برگزار شد

زاهدان- ايرنا- قشرهاي مختلف بسيج شيعه و سني زاهدان امروز/ چهارشنبه / در تجمع بزرگي با حضور آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، هفته بسيج و يادشهدا بسيجي را گرامي داشتند.

به گزارش ايرنا، بسيجيان شيعه و سني زاهدان در اين اجتماع بزرگ كه علي اصغر ميرشكاري معاون امنيتي انتظامي استاندار، سردار حسن مرتضوي فرمانده سپاه سلمان استان و شماري از مسوولان استان در مصلي قدس اين شهرستان حضور داشتند، بار ديگر همبستگي، وحدت و ولايت مداري شان را به رخ جهانيان كشيدند.

فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان در اين گردهمايي بسيج را افتخار اسلام و ايران اسلامي دانست و گفت: امروز افتخار اسلام و ايران اسلامي به اين است كه چنان الگوي شايسته و جامعي به دنيا ارائه كرده كه در هيچ جغرافيا، مكتب و آييني مشاهده نشده است.

سردار 'سيد حسن مرتضوي' افزود: بسيج با شكل گيري توده هاي مختلف مردمي براي احيا و حاكم كردن ارزش هاي انساني و رفع ظلم و جور و در نهايت عدالت پا به صحنه گذاشته از اين رو امروز نه تنها افتخار تك تك مسلمانان به اين است كه بسيجي باشند بلكه بسياري از مسيحيان و يهوديان به دنبال حضور در اين صحنه ميليوني هستند.

وي با بيان اينكه سنگ بناي بسيج بر حكم فقهي و جهادي استوار است اظهار داشت: امروز مهمترين رسالت و ماموريت بسيج فراخواندن هم اقشار براي قيام در راه خدا است.

وي تصريح كرد: معيار حركت بسيج همين درك واقعي از اسلام و احكام نوراني آن است زيرا زماني كه تفكر بسيجي در جامعه حاكم شود چشم طمع دشمنان از اسلام و ايران دور خواهد شد.

فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: به فرمايش امام راحل اگر از بسيج غفلت شود در دام استكبار جهاني سقوط خواهيم كرد از اين رو اين حركت مردمي عامل اصلي قدرت و اقتدار ايران اسلامي است.

وي ادامه داد: هرميزان بسيج و تفكر بسيجي در جامعه حاكم باشد به همان اندازه قدرت نفوذ و حاكميت استكبار بر كره خاكي گرفته خواهد شد به همين دليل امروز استكبار جهاني به شدت به دنبال كنترل كردن اين حركت بزرگ است.

سردار مرتضوي افزود: در اين راستا امروز مهمترين ماموريت بسيج مقابله با استكبار جهاني است كه اين امر از طريق هوشياري، داشتن بصيرت، حركت در مسير ولايت فقيه، مبارزه علمي و عملي در همه عرصه ها و تعليم و تربيت جامعه بشري در راستاي پاسداري از اصول اسلام و ارزش هاي عالي انقلاب اسلامي امكان پذير است.

وي خاطر نشان كرد: امروز افتخار ما در استان پهناور سيستان و بلوچستان اين است كه بيش از650 هزار نفر از جمعيت استان به صورت مستقيم و سازمان يافته در بسيج حضور دارند و شرايطي به وجود آورده اند كه دشمنان و اشرار منطقه چه در كشور همسايه و چه به صورت موردي در استان از ترس و دلهره جرات انجام هيچ شرارتي را ندارند.

وي تصريح كرد: مردم سيستان و بلوچستان اعم از شيعه و سني توانسته اند در سازمان هاي منتصب به بسيج حضور فعال و هميشه در صحنه داشته باشند و نسبت به عمق بخشي انقلاب، اهداف و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم بيرق حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوسيله پدر شهيد 'محمد هاشمي' به نمايندگي از خانواده شهدا به بسيجيان زاهدان براي ادامه دادن راه سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و علمدار كربلا حضرت عباس (ع) سپرده شد. ك/2

7316 / 653

سرخط اخبار استان‌ها