۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۸
کد خبر: 81399749
T T
۰ نفر
تكفيريها به دنبال تامين امنيت رژيم صهيونيستي در منطقه هستند

قم ـ ايرنا ـ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: امروز گروههاي تكفيري و افراطي با دسيسه دشمنان براي تامين امنيت رژيم صهيونيستي در منطقه بوجود آمده اند.

به گزارش ايرنا، مولوي 'عبدالحميد اسماعيل زهي' عصر دوشنبه ر دومين روز از كنگره جهاني جريان هاي تكفيري از ديدگاه علما اسلام درقم افزود: در شرايطي كه دشمنان هجمه گسترده اي را عليه جهان اسلام به راه انداخته اند، مسلمانان بايد با هم متحد و همدل باشند و به يكديگر احترام بگذارند.

وي با بيان اينكه برگزاري اين كنگره به ويژه در شهر مقدس قم مايه نگراني و غم و اندوه دشمنان شده است، خاطرنشان كرد: امروز جهان اسلام در شرايط بسيار حساسي قرار گرفته و به شدت از افراط گرايي و تكفير رنج مي برد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به گستردگي و خاتميت مكتب والاي اسلام، فتنه تكفيري ها را در جهت محدود كردن اسلام عنوان كرد و افزود: هر انساني شهادتين گفته و به نماز و زكات اعتقاد داشته باشد و به سوي كعبه نماز مي خواند، نمي توان تكفير كرد و خونشان را مباح دانست.

وي با اشاره به گذشته تكفيريها در طول تاريخ اسلام و اهانتي كه به حضرت علي(ع) انجام دادند، تصريح كرد: امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند وحدت و همدلي ميان شيعيان و اهل سنت هستيم، البته اين اتحاد اعتقادي و برپايه مشتركات ميان مسلمانان است.

مولوي عبدالحميد با بيان اينكه مسلمانان نه تنها در توحيد، بلكه در رسالت، كتاب و موارد متعدد مشترك بوده و اختلافات بسيار جزيي است، اظهار داشت: امروز بايد اهداف و ترفندهاي دشمنان را شناخته و با در نظر گرفتن ريشه هاي افراطي گري در جهان اسلام، راهكارهاي برون رفت از اين شرايط را با همكاري و همفكري همه علماي مسلمان به دست آوريم.

وي در پايان با اشاره به حاكميت نظام مقدس جمهوري اسلامي در كشورمان و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي، خاطرنشان كرد: امروز مي توان با تكيه بر جايگاه علماي اسلام در همه كشورها، كساني را كه در دام تكفيري ها گرفتار شده اند را نجات دهيم.

كنگره جهاني جريان هاي تكفيري از ديدگاه علماي اسلام با حضور 315 ميهمان برجسته خارجي از روز گذشته در قم آغاز شده است و امشب با تجليل از ارائه دهندگان مقالات برتر و با سخنراني آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد به كار خود پايان مي دهد.ك/3

8146/ 550/

سرخط اخبار استان‌ها