۳ آذر ۱۳۹۳، ۰:۳۶
کد خبر: 81398491
T T
۰ نفر
اولین مرامنامه پهلوانی ورزش در اصفهان تدوین می شود

اصفهان - ایرنا - مسوول سازمان بسیج ورزشكاران استان اصفهان از تدوین اولین مرامنامه پهلوانی ورزشی كشور در اصفهان خبر داد.

سرهنگ پاسدار مهدی اسدی شامگاه یكشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه اولین مرامنامه پهلوانی در10 بند در حال تدوین است، افزود این مرامنامه تا كنون 183 ساعت نفر ساعت كار برده و هفت بند آن به تصویب رسیده است.

وی خاطر نشان كرد: هنوز كار فرهنگی زیر بنایی در ورزش انجام نشده و با اتمام این مرامنامه می توان الگوی خوبی برای كشور ارائه كرد.

مسوول سازمان بسیج ورزشكاران استان اصفهان گفت: تاكنون كار فرهنگی متناسب با اهداف و ارزشهای انقلابی در خور ملت و شان نظام در ورزش انجام نشده است.

وی با بیان اینكه این مساله در سایر اقشار جامعه نیز وجود دارد، افزود: البته اقداماتی اندكی در زمینه فرهنگی صورت گرفته ولی ما هنوز در ابتدای راه هستیم.

وی با بیان اینكه مدیریت كلان و بحث فرهنگی دو دغدغه رهبری در زمینه ورزش است، گفت: همه باشگاه ها و مراكز ورزشی، لفظ فرهنگی را یدك می كشند ولی در مسائل فرهنگی مد نظر نظام پیشرفتی نداشته ایم.

مسوول سازمان بسیج ورزشكاران استان اصفهان اضافه كرد: آیا آنقدر كه فرهنگ غربی را در ورزش وارد كرده ایم توانسته ایم مسائل فرهنگ دینی و جوانمردی را وارد ورزش كنیم.

وی در خصوص فعالیت بسیج ورزشكاران استان اصفهان نیز گفت: هرچند بسیج ورزشكاران استان از سال 88 افتتاح شد ولی فعالیت رسمی خود را از سال 89 آغاز كرد و در كلیه شهرستان ها 26 كانون آن راه اندازی شد.

اسدی اظهار كرد: در شهر اصفهان دو كانون مركزی راه اندازی شده است كه بالغ برچهار هزار و 700 نفر بسیجی و 130 حلقه صالحین را در خود سازماندهی كرده است.

وی ادامه داد: در نیمی از هیات های ورزشی كمیته بسیج ورزشكاران تشكیل شده و با كمك مدیر ورزش و جوانان شورای عالی بسیج ورزشكاران استان راه اندازی شده است.

مسوول سازمان بسیج ورزشكاران استان اصفهان گفت: تاكنون با كمك باشگاههای ورزشی ریف، سپاهان، ذوب آهن، فولاد، ماهان و تعدادی از باشگاه بزرگ و كوچك دفتر ورزشكاران راه اندازی شده است.

وی اظهار كرد: دو نفر از اعضای شورای عالی بسیج استان از اعضای شورای عالی بسیج كشور هستند.

/ 546/7134/ت

سرخط اخبار استان‌ها