۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳
کد خبر: 81386547
T T
۰ نفر
ازدواج آسان و اسلامي از راهكارهاي افزايش جمعيت است

خرم آباد - ايرنا - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري لرستان گفت: يكي از راهكارههاي افزايش جمعيت تشويق جوانان به ازدواج آسان و اسلامي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ليلا سلاحورزي روز شنبه در سومين نشست استاني كارشناسان فرمانداري هاي تابعه استان در شهرستان كوهدشت با اشاره به اينكه بهترين راه پيشگيري از طلاق گسترش ازدواج هاي موفق است گفت : مراكز مشاوره پيش از ازدواج و قبل ا ز طلاق، جهت كاهش آسيب هاي اجتماعي حوزه بانوان دراين شهرستان راه اندازي و تقويت ضرورري است.

وي با اشاره اينكه افزايش جمعيت يكي از مولفه هاي پيشرفت در جامعه محسوب مي شود اظهار داشت: بايد با راه اندازي كارگاههاي آموزشي با همكاري مراكز آموزش عالي ، چگونگي شيوه هاي انتخاب صحيح همسر و ازدواج هاي آسان و موفق اسلامي را آموزش ديد.

وي به ضرورت راه اندازي پارك بانوان در راستاي شادابي و طراوات در خانواده ها اشاره كرد و گفت : در خصوص احداث پارك بانوان در شهرستان كوهدشت اقدامات چشمگيري صورت گرفته و لازم است مسولين با همكاري بيشتر ي جهت تسريع در راه اندازي اين پارك اقدامات موثرتري را انجام دهند .

سلاحورزي نبود شغل مناسب را از مهمترين دلايل عدم ازدواج جوانان عنوان كرد و افزود: مسوولان بايد با ترويج فرهنگ كار آفريني و ارائه رويكردهاي مناسب جهت گسترش اين فرهنگ با ارائه خلاقيت و نوآوري جوانان را به خود باوري و توانائي هايشان در اين زمينه آگاه كرده و با توسعه كار آفريني در جامعه معضل اشتغال و بيكاري را به حداقل برسانند .

7269/630

سرخط اخبار استان‌ها