۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۶:۳۹
کد خبر: 81384554
T T
۰ نفر
روشن شدن سرنوشت 239 سرنشین پرواز ام.اچ 370 مالزی در مذاكره با چین

كوالالامپور- ایرنا – مالزی پس از گذشت بیش از هشت ماه از ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هواپیمایی مالزی، سرنوشت 239 سرنشین این پرواز را در مذاكره با چین مشخص می كند.

به گزارش ایرنا، پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه سال گذشته به دلایل نامعلومی در طول یك پرواز از كوالالامپور به پكن با 239 سرنشین ناپدید شد و تاكنون اثری از آن بدست نیامده است.

'عبدالعزیر كاپراوی' معاون وزیر حمل و نقل مالزی روز پنجشنبه گفت كه پوتراجایا هنوز تاریخی برای تعیین سرنوشت قطعی این پرواز اعلام نكرده است.

وی گفت دولت مالزی و چین برای اعلام مفقودی یا هر وضعیت دیگر در خصوص سرنوشت این هواپیمای بوئینگ 777 باید مذاكره كنند.

وی به روشنی از اختلاف مالزی و چین در خصوص سرنوشت این پرواز سخن نگفت، اما بحث مذاكره شاید نشان از اختلاف دو طرف باشد.

به نوشته تارنمای 'مالیزیا دایجست' معاون وزیر حمل و نقل مالزی در پارلمان این كشور، گفت: همكاری نزدیك بین دو دولت مالزی و چین ادامه دارد و جستجوها ادامه می یابد.

'هوگ دان لوی' مسوول بازرگانی خطوط هوایی مالزی گفته است این شركت منتظر مشخص شدن آخرین وضعیت پرواز ام.اچ 370 به صورت رسمی است تا نسبت به پرداخت خسارت به قربانیان اقدام كند.

معاون وزیر حمل و نقل مالزی، گفت تحقیقات برای مشخص شدن وضعیت اسرارآمیز این هواپیما ادامه دارد و هرگونه پیشرفت در خصوص یافتن آثار و اطلاعات جدید بلافاصله اعلام می شود.

خطوط هوایی مالزی همچنین هفته جاری نسبت به تحلیل های رسانه ها پس از اظهارات رسمی برخی مقامات در خصوص نابودی این پرواز واكنش نشان داد و در نامه ای به خانواده قربانیان پرواز ام.اچ 370 هرگونه عملكرد این شركت را منوط به دستور تیم فنی مسئول عملیات جستجو كرد.

خطوط هوایی مالزی اعلام كرد اطمینان داده می شود كه عملیات تفحص و جستجو ادامه می یابد و مسكوت باقی نخواهد ماند.

كارشناسان صنعت هوایی احتمال می دهند این هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی كه اتباع 13 كشور از جمله دو ایرانی را از كوالالامپور به پكن منتقل می كرد، با تغییر مسیر در جنوب اقیانوس هند سقوط كرده و به اعماق اقیانوس فرو رفته باشد. عملیات جستجو برای یافتن این هواپیما اكنون در جنوب اقیانوس هند ادامه دارد.

سرنشینان هواپیمای مسافربری ناپدیدشده مالزی از ملیت های مختلف بودند، اما چین با 152 مسافر بیشترین اتباع خود را در این پرواز داشت.

آساق**1611

سرخط اخبار جهان