۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱:۱۶
کد خبر: 81384521
T T
۰ نفر
بيش از 100 تروريست مسلح با آتشباري ارتش سوريه كشته يا زخمي شدند

دمشق - ايرنا - نيروهاي ارتش سوريه با آتشباري سنگين به محل تجمع و مواضع تروريست هاي مسلح در بلندي هاي فليطا و وادي عجرم منطقه القلمون در ريف دمشق 20 تن از آنها را به هلاكت رسانده و 30 تن ديگر را زخمي كردند. حدود 50 تن ديگر نيز در ديگر مناطق سوريه كشته يا زخمي شده اند.

به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري، در اين حمله سنگين و شديد نيروهاي ارتش سوريه، 5 خودرو زرهي حامل عناصر مسلح تروريست بطور كامل نابود شد.

در غوطه شرقي ريف دمشق نيز نيروهاي ارتش سوريه مواضع عناصر مسلح را در كشتزارهاي جنوبي شهر داريا هدف قرار دادند كه به كشته و زخمي شدن تعدادي از اين عناصر منجر شد.

نيروي هوايي ارتش سوريه همچنين مواضع عناصر مسلح تروريست را در مناطق كتامات، العمال و حويجه صكر استان ديرالزور بمباران كردند.

در جريان بمباران منطقه العمال، يك خودرو حامل عناصر مسلح كه به ضد هوايي مجهز بود، هدف قرار گرفت و به كشته يا زخمي شدن دست كم 11 تروريست مسلح منجر شد.

در منطقه حويجه صكر نيز خودروهاي نظامي گروه هاي تروريستي و چند خمپاره انداز و مهمات آنها نابود شد.

نيروي هوايي ارتش سوريه همچنين به محل تجمع عناصر مسلح تروريست در شهر الرقه در شرق سوريه ، شهرك داعل در ريف درعا ، شهرك جاسم درعا، مناطق الفردوس و المرجه حلب و منطقه جني العلباوي ريف شرقي حماه حمله كرد.

ارتش سوريه با موشك و توپخانه نيز مناطق عين الفيجه در ريف دمشق، جسر السياسيه در ديروز الزور و مليحه شرقي در درعا را زير آتش سنگين قرار داد.

يك گروه از عناصر مسلح تروريست در ريف حماه در يك كمين ارتش سوريه گرفتار شده و دست كم 40 تن از آنها به هلاكت رسيدند.

مخالفان نظام سوريه با اعتراف به اين كمين و هلاكت شمار زيادي از عناصر خود ، اعلام كردند كه اين گروه در حال حركت بسوي ريف حمص در شمال سوريه بود كه در اين كمين گرفتار شد.

گروه تروريستي تكفيري جبهه النصره نيز با صدور بيانيه اي ادعا كرد كه ارتش سوريه با استفاده از جنگنده ها و ارتش لبنان با توپخانه، مواضع و محل تجمع آنها را در بلندي هاي مرزي سوريه و لبنان بشدت گلوله باران كرده اند.

اين گروه تروريستي تكفيري مدعي شده است كه نظاميان ربوده شده لبناني در منطقه مورد حمله نيروهاي ارتش هاي سوريه و لبنان نگهداري مي شوند.

ارتش لبنان اعلام كرده است كه در روز چهارشنبه به سوي هيچ هدفي با توپخانه از جمله در بلندي هاي منطقه شرق و شمال شرق اين كشور و نزديك مرزهاي سوريه حمله نكرده است.

خاورم ** 389** 1324 ** 1551

سرخط اخبار جهان