۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۴۳
کد خبر: 81378522
T T
۰ نفر

رویترز:كره شمالی 2 شهروند آمریكایی را آزاد كرد

۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۴۳
کد خبر: 81378522
رویترز:كره شمالی 2 شهروند آمریكایی را آزاد كرد

تهران - ایرنا - دولت آمریكا روز شنبه اعلام كرد كه كره شمالی 'كنت بی' و 'متیو تاد میلر' 2 شهروند آمریكایی را آزاد كرده و آنها در حال بازگشت به كشورشان هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، كنت بی كه یك مبلغ مذهبی است، نوامبر 2012 در كره شمالی بازداشت و به 15 سال كار سخت به دلیل ارتكاب جرایمی علیه دولت این كشور محكوم شد.

متیو تاد میلر از قرار معلوم به اتهام جاسوسی در كره شمالی محاكمه شد و از آوریل سال جاری در این كشور تحت بازداشت بود. وی نیز به انجام 6 سال كار سخت محكوم شد.

وزارت امور خارجه آمریكا با صدور بیانیه ای اعلام كرد: ما قدردان 'جیمز كلپر' مدیر اداره اطلاعات ملی آمریكا هستیم كه به نمایندگی از ایالات متحده با مقام های جمهوری دمكراتیك خلق كره در مورد آزادی این دو شهروند وارد مذاكره شد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریكا آمده است: همچنین از شركای بین المللی مان به ویژه دولت سوئد به خاطر تلاش های خستگی ناپذیرشان برای كمك به تضمین آزادی این دو نفر سپاسگذاریم.

'گلین دیویس' نماینده آمریكا در امور كره شمالی پیشتر از پیونگ یانگ خواست تا شهروندان زندانی آمریكایی را آزاد كند، چرا كه موضوع زندانی شدن آنها مانع جدی در مسیر بهبود روابط واشنگتن - پیونگ یانگ است.

رسانام**9109**1010

سرخط اخبار جهان