۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81378188
T T
۰ نفر

كاروان سلامت و امید در لرستان

۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81378188
كاروان سلامت و امید در لرستان

تهران - ایرنا - كاروان سلامت و امید جمعیت هلال احمر كه در ماه های اخیر با سفر به استان های مختلف خدمات سلامت به هموطنان ارایه می كند، پس از گلستان و اصفهان این بار به استان لرستان در غرب ایران سفر می كند.

به گزارش ایرنا، سازمان داوطلبان هلال احمر با هدف پیشگیری و در جهت كمك به افزایش سلامت جامعه این كاروان را در مناطق و روستاهای محروم كشور راه اندازی كرده است.

كاروان مزبور تاكنون به دو استان گلستان و اصفهان سفر كرده و در مجموع 9 هزار و 103 نفر از مردم محروم از خدمات آموزشی و درمانی این كاروان بهره مند شدند.



**ارتقای سلامت جامعه هدف سفرنامه سلامت و امید

'فرح ناز رافع' رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اهداف این سفرها را ارتقای سلامت جامعه دانست .

نامبرده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ برنامه این سفرها در بخش های آموزش سلامت، حفاظت از سلامت و پیشگیری از بیماری و خودمراقبتی توسط گروهای پزشكی و درمانی داوطلب انجام می‌شود.

رافع افزود:‌ طبق آمار ارسالی از سوی دو استان گلستان و اصفهان، در مجموع با مشاركت 57 پزشك متخصص و عمومی ،56 پیراپزشك و 472 داوطلب، 6 هزار و 273 نفر خدمات درمانی از این كاروان ها اخذ كرده اند.

وی افزود: 18 هزار و 280 بسته آموزشی- بهداشتی در خصوص پیشگیری از سرطان و نیز طرح های حمایتی سازمان داوطلبان برای انعطاف نظر مردمی و جلب مشاركت حداكثری آنان در جمعیت توزیع شده است . همچنین 2 هزار و 830 نفر از خدمات آموزشی بهره مند شده و بیش از 260 واحد خون به بیماران اهدا شد.

رئیس سازمان داوطلبان خاطر نشان كرد: در این سفرنامه ها اهدافی همچون كمك به بهبود سطح سلامت محرومان، تاثیر گذاری روی رفتار جامعه، ایجاد رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم و نیز ارتقاء سطح و فرهنگ سلامت اقشار آسیب پذیر در جامعه با رویكرد آموزشی و پیشگیری در حوزه سلامت دنبال می شود.

وی افزود: برپایی تونل های سلامت، ویزیت رایگان و سلامت روان و مشاوره های اجتماعی، آموزش نكات مرتبط با سلامت سالمندان، آموزش روشهای خود مراقبتی، تغذیه سالم، اهدای خون و ... از بخش های متنوع این سفرنامه ها بود كه به فراخور نیازهای بومی در هر استانی متفاوت است.



**كاروان سلامت و امید به لرستان می‌رود

'حسین رضا مرادی' مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان هم با بیان اینكه سفرنامه سلامت و امید از 19 تا 22 آبان سال جاری در 4 شهرستان این استان اجرا می شود، گفت: كاروان سلامت و امید 19 آبان در شهرستان پلدختر، 20 آبان در شهرستان كوهدشت،21 آبان در شهرستان دلفان و 22 آبان در شهرستان الیگودرز برنامه های مربوط به خود را اجرا خواهد كرد.



** تقدیر از برنامه سفرنامه سلامت و امید

در همین حال 'سید احمد موسوی' دبیركل جمعیت هلال احمر با ارسال پیامی به رئیس سازمان داوطلبان از وی و كاركنان این سازمان به پاس اجرای برنامه سفرنامه سلامت و امید در استان‌ها تقدیر كرد.

در این تقدیرنامه آمده است : بی شك پویایی و بالندگی جمعیت هلال احمر مرهون عنایت الهی، اقدامات نوآورانه ،تعهد و مسئولیت پذیری كاركنان و مدیران خدوم آن است، از آنجا كه اجرای موفق برنامه «سفرنامه سلامت و امید» ، توسعه فرهنگ داوطلب محوری و افزایش كمی و كیفی خدمات داوطلبانه را به همراه داشته است، بدینوسیله از تلاش ها و اقدامات اثربخش سركار عالی، معاونین و همكاران محترم آن سازمان تقدیر و تشكر بعمل می آید.

اجتمام**3377**1436
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه