۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰:۱۵
کد خبر: 81373483
T T
۰ نفر
امامزاده سلطان سيد محمد(ع) قزوين، ميعادگاه عاشقان حسيني در شب تاسوعا

قزوين-ايرنا-هزاران نفر شهروندان قزويني در شب تاسوعاي حسيني در قالب دسته جات و هيات هاي مذهبي مختلف با حضور در آستان مقدس امامزاده سلطان سيد محمد(ع) در سوگ ايام شهادت سيد و سالار شهيدان به عزاداري پرداختند.

به گزارش ايرنا، صحن و سرا و آستان امامزاده سلطان سيد محمد (ع) و خيابان هاي منتهي به آن مملو از عزاداران و عاشقان حسيني از كوچك و بزرگ، زن و مرد، پير و و جوان است كه اشك ريزان به نوحه خواني، زنجيرزني و سينه زني مشغول هستند و شور و حال حسيني را به نمايش گذاشته اند.

براساس آيين سنتي مردم مومن و ولايتمدار قزوين از ديرباز هيات ها و دسته جات عزاداري حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) از تمامي قزوين براي عرض تسليت و عزاداري در شب تاسوعا به سمت آستان مقدس امامزاده سلطان سيد محمد حركت و در اين مكان تجمع مي كنند.

بخشي از عاشقان حسيني نيز در آستان مقدس امامزاده حسين ابن علي ابن موسي الرضا (ع) قزوين حضور يافته اند و در اين مكان مقدس به سينه زني و عزاداري مشغول مي باشند.

بسياري از مردم در طول مسير عزاداران حسيني، مشغول توزيع نذورات و پذيرايي از عاشقان حسيني هستند.

اين گزارش مي افزايد، مراسم عزاداري شب تاسوعا همچنين در امامزاده ها، هيات هاي مذهبي، تكايا و حسينيه هاي مختلف قزوين و ديگر شهرهاي استان با حضور گسترده و پرشور دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در حال برگزاري است.

مراسم عزاداري روز تاسوعا و شب عاشورا نيز فردا(دوشنبه) با اجتماع عظيم مردم قزوين و گروه ها و دسته جات مذهبي در خيابان شهدا(سپه) و آستان مقدس امامزاده حسين ابن علي ابن موسي الرضا(ع) برگزار مي شود.

از آغاز ماه محرم، بقاع متبركه، هيات ها، تكايا و حسينيه هاي شهرها و روستاهاي استان قزوين پذيراي خيل عظيم عزاداران حسيني(ع) هستند كه در سوگ سيد و سالار شهيدان عالم و ياران وفادارش رخت عزا به تن كرده اند.

7392/ 614

سرخط اخبار استان‌ها