۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰:۰۵
کد خبر: 81373481
T T
۰ نفر
مردم ايران روحيه استكبار ستيزي عاشورايي را به رخ آمريكا بكشند

قم - ايرنا - سپاه علي بن ابيطالب (ع) قم با صدور بيانيه اي از تمام عاشقان مكتب سيد و سالار شهيدان خواست كه تا در روز عاشوراي حسيني با فرياد هيهات منه الذله بار ديگر روحيه استكبار ستيزي عاشورايي را به رخ آمريكا و متحدانش و همچنين گروه هاي تكفيري بكشند.

دراين بيانيه كه نسخه اي از آن يكشنبه شب دراختيار ايرنا قرار گرفت ، آمده است: بيش از يك قرن از حماسه خونين عاشورا مي گذرد و همچنان نداي 'هيهات منه الذله' امام حسين(ع) در گوش تاريخ تكرار مي‌شود، عاشورا درس ايستادگي در برابر ظلم، ستم، فساد و نپذيرفتن سخن باطل را به آزادگان جهان آموخت و به همگان تا روز قيامت پيام داد كه بايد تا پاي جان دربرابر زياده‌خواهي‌هاي سلطه‌گران و مستكبران عالم ايستادگي كرد و حتي در اين مسير از جان نيز گذشت.

بيانيه حاكيست: امام خميني (ره) با تكيه بر مكتب عاشورا توانست طومار 2500 ساله شاهنشاهي را در اين سرزمين در هم پيچيده و پرچم اسلام ناب را در جهان به اهتزاز درآورد و به شاگردان مكتب امام حسين(ع) آموخت كه براي رسيدن به عزت بايد تا آخرين خون در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب تا پاي جان ايستاد و هيچگاه در برابر آنان تن به ذلت نداد.

دربخش ديگري ازاين بيانيه آمده است: 13 آبان نيز در تاريخ پر افتخار انقلاب اسلامي روز ايستاگي در برابر استكبار جهاني است، روزي كه ابهت پوشالي آمريكاي جهان‌خوار را در جهان خدشه دار كرد، ملت ايران با تاسي از پيام عاشورا، همواره در برابر آمريكا، اسرائيل غاصب و متحدانش با عزت ايستادگي كرده و تمام فشارها و مشكلات را به جان خريدند تا دشمنان آرزوي به زانو درآوردن اين ملت را با خود به گور برند.

بيانيه حاكيست: امروز دنيا شاهد است مكتبي كه امام خميني(ره) با الگو گيري از عاشوراي حسيني در جهان پايه‌گذاري كرد مرزها را يكي پس از ديگري درمي‌نوردد و هر روز زوال و نابودي مستكبران عالم را نزديك و نزديكتر مي‌كند.

درقسمت ديگري ازاين بيانيه آمده است:تقارن عاشوراي حسيني و روز 13 آبان كه به حق روز ملي مبارزه با استكبار جهاني نام گرفته پيام روشني به جهانيان خواهد داد كه ملت ايران و تمام ملت‌هاي آزاده‌اي كه نهضت عاشورا را سرلوحه خود قرار داده‌اند تا پاي جان در برابر ظلم و جنايت و زورگويي مستكبران عالم ايستادگي مي كنند و هيچگاه براي رسيدن به آرامش و رفاه دنيوي از دين و اعتقادشان دست برنمي دارند و در اين راه جانشان را فداي اسلام عزيز خواهند كرد.

در بخش ديگري ازاين بيانيه آمده است: سپاه امام علي‌بن ابي طالب (ع) ضمن تسليت شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) از تمام عاشقان مكتب آن امام همام دعوت مي‌كند تا در روز عاشوراي حسيني با فرياد هيهات منه الذله بار ديگر روحيه استكبارستيزي عاشورايي را به رخ آمريكا و متحدانش و همچنين گروه‌هاي تكفيري كه نوزادان نامشروع استكبار جهاني هستند بكشند و اعلام كنند كه تنها راه رسيدن به سعادت ايستادگي در برابر ظالم و حمايت از مظلوم است و اين راهي است كه ملت ايران تا آخرين نفس آن را ادامه خواهد داد.



***

بسيج رسانه قم نيز با صدور بيانيه اي با گراميداشت روز ملي مبارزه با استكبار جهاني آورده است: 13 آبان ماه يادآور قيام خونين دانش آموزان و دانشجويان مسلمان در برابر دژخيمان پهلوي است، هم روايتگر رد پاي استكبار و استبداد در تبعيد امام امت(ره) مي باشد و نيز مُهر بطلاني است كه دانشجويان خط امام با تسخير سفارت آمريكا بر دخالت و دست اندازي هاي استكبار جهاني در ميهن اسلامي مان زدند.

بيانيه حاكيست: اين ها همه نشان مي دهد كه چرا اين روز خاص و شگفت انگيز و به تعبير پير جماران، يوم الله عظيمي است كه يادآور انقلاب دوم ملت ايران در جريان تسخير لانه شيطان بزرگ مي باشد، سه رخداد يادشده، بي شك مصداق هاي برجسته اي از جنگ هميشگي ميان حق و باطل است و دقيقاً از همين روست كه 13 آبان ملت ايران ، حركتي بصيرت آفرين در تداوم قيام خونين عاشوراي حسيني به شمار مي رود.

دربخش ديگري ازاين بيانيه آمده است: بي گمان تقارن 13 آبان امسال با روز عاشورا ، تاكيدي بر اين حقيقت مسلم است كه شور حسيني ملت مسلمان ايران ممزوج شده با شعور و بصيرت انقلابي آنان ، چه آن كه حاصل چنين تلفيق مباركي، آن حماسه هاي هميشه ماندگار بوده است. ك/1

7403/ 550/

سرخط اخبار استان‌ها