۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۳۸
کد خبر: 81369947
T T
۰ نفر
بررسي روند اجرايي پروژه بين المللي طرح مديريت آب و خاك حبله رود

سمنان - ايرنا - نشست بررسي پروژه بين المللي طرح مديريت پايدار منابع آب و خاك حبله رود با حضور فرماندار، مدير ملي پروژه هاي بين المللي حبله رود و مناريد و مسوولان اجرايي شهرستان گرمسار روز پنجشنبه برگزار شد.

مدير اجرايي پروژه هاي بين المللي حبله رود در اين نشست به اجراي مرحله اول اين طرح با مشاركت سازمان ملل متحد در حوزه آبخيز حبله رود به مساحت بيش از يك ميليون هكتار به عنوان منطقه آزمايشي اشاره كرد و گفت: به دليل اهميت به موضوعات حفظ و حراست منابع طبيعي در كشور اين طرح تا پايان سال 2016 مبني بر تهيه مدل مديريت يكپارچه يكپارچه حوزه آبخيز حبله رود، اقتصاد پايدار، هماهنگي بين بخشي، كنترل تخريب اراضي و افزايش استانداردهاي زندگي براي ساكنين حوزه آبخيز اجرا مي شود.

'هوشنگ جزي' از گسترش و فعال سازي تشكل هاي مردم نهاد در قالب اين طرح در شهرستان گرمسار خبر داد و افزود: مرحله دوم طرح حبله رود با هدف مديريت پايدار اراضي، مديريت پايدار آب در منطقه و ارتقاي زندگي ساكنين حوزه در قالب درآمد و اشتغال ايجاد شده در حوزه آبخير است كه تاكنون نتايج قابل مورد قبولي بدست آمده است.

فرماندار گرمسار نيز مديريت و حفاظت از منابع آب و خاك را يك ضرورت براي جامعه امروز ايران دانست و افزود: در شهرستان گرمسار يكي از مهمترين برنامه ها در اين حوزه حفظ و حراست از منابع آبي و خاكي و تغيير الگوي كشت كشاورزان منطقه است.

'داريوش طاهري' گفت: اين برنامه تحقيقاتي مراحل پاياني خود را طي مي كند و بايد جهاد كشاورزي نيز قدم هاي موثري بردارد.

فرماندرا گرمسار افزود: پروژه حبله رود بيشتر به مردم و مسئولين شناسانده و برنامه ريزي معرفي اين پروژه با هدف قرار گرفتن در سند آمايش و توسعه استان سمنان از برنامه هاي آينده در نظر گرفته شود.ك/2

7340/599

سرخط اخبار استان‌ها