۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۴۶
کد خبر: 81366561
T T
۰ نفر
فرهنگ سازي صحيح در حوزه پدافند غيرعامل ضروري است

بندرعباس- ايرنا - فرماندار بستك با تاكيد بر ضرورت شناسايي تهديدات و كاهش آسيب هاي اجتماعي گفت: فرهنگ سازي صحيح در حوزه پدافند غيرعامل ضروري است.

به گزارش ايرنا، 'ميرمرسل ايزدي پور' سه شنبه در نشست گراميداشت هفته پدافند غيرعامل افزود: آمادگي و توانمندسازي شهروندان در برابر بلاياي طبيعي يكي از راهكارهاي نهادينه‌شدن پدافند غيرعامل در شهرستان است .

وي بيان داشت: شوراي پدافند غيرعامل شهرستان لازم است نقاط آسيب پذيري شهرستان در برابر تهديدات را مشخص كرده و ضمن طبقه بندي آنها نسبت به كاهش و به حداقل رساندن آسيب پذيري برنامه ريزي و اقدام كند.

نماينده عالي دولت در شهرستان بستك، با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر اهميت پدافند غيرعامل يادآور شد: تعميق فرهنگ پدافند غيرعامل تنها از عهده يك مسوول و دستگاه بر نمي‌آيد و لازم است تمام دستگاه‌هاي اجرايي و همچنين رسانه‌ها با ورود به اين بخش اهميت آن را براي جامعه بازگو كنند.

ايزدي پور هدف از نامگذاري اين هفته را ترويج فرهنگ پدافند غيرعامل در حوزه هاي مختلف و توسعه آموزش عمومي دانست و گفت: بايد فرهنگ پدافند غيرعامل را در ميان مردم توسعه دهيم كه در اين راه آموزش و اطلاع رساني نقش بسزايي دارد.

وي با بيان اينكه فعاليت‌ها در اين حوزه نبايد تنها به هفته پدافند غيرعامل محدود شود، افزود: پدافند غيرعامل به عنوان يك نياز اساسي كشور نيازمند برنامه‌ريزي اصولي و دراز مدت است. ك/2

7195/668

سرخط اخبار استان‌ها