۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۶:۴۹
کد خبر: 81365853
T T
۰ نفر
مقام مسوول: هر حركت و طرحي در روستاها بدون مشاركت زنان محكوم به شكست است

تبريز- ايرنا- مديركل امورروستايي و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي، تاكيد كرد: هر حركت و طرحي در روستا بدون مشاركت زنان محكوم به شكست است.

ايرج مرندي روز دوشنبه در نشست شوراهاي اسلامي روستاها و دهياري هاي شهرستان ميانه گفت: حضور زناني كه عضو شورا و يا دهياري هستند در اين جلسات بايد پررنگ و چشمگير باشد تا بتوانند به زنان روستا در آگاه سازي مسائل و روند رشد توليد كمك كنند.

وي افزود: در روستاها تحول مثبت و توسعه پايدار ممكن نخواهد بود مگر با مشاركت شوراها و دهياران كه اميدواريم با تعامل و همكاري شما بتوانيم به توسعه پايدار در روستاها و روند معكوس در مهاجرت كمك كنيم.

مرندي خواستار تعامل هرچه بيشتر شوراها و دهياران درسرشماري كشاورزي با ماموران شد و اظهار كرد: اطلاعات درست و دقيق باعث برنامه ريزي صحيح و اصولي است زيرا آمار پايه و اساس برنامه ريزي هاي كشور است.

مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي به مصرف بهينه آب با توجه به خشكسالي هاي اخير تاكيد كرد و گفت: آب مايه حيات است نه جاروي حيات و بايد گفت سطح مصرف آب در كشور براي يك نفر 190 تا 200 ليتر است كه نرم مصرف جهاني براي يك نفر 150 ليتر است و در برخي مواقع ميزان مصرف آب براي يك نفر در برخي روزها به 400 ليتر هم رسيده است.

وي بيشترين ميزان مصرف آب يعني 80 درصد را در حوزه كشاورزي اعلام كرد و افزود: مي توان با شيوه هاي نوين آبياري ميزان مصرف آب را كاهش داده و به ذخيره آن كمك كرد.

مرندي با بيان اينكه بيش از 90 درصد توليدات ما از روستاهاست و روستاها در مسائل اقتصادي و رفع نيازهاي حياتي كشور نقشي اساسي ايفاء مي كنند، گفت: هدف انقلاب خدمت به محرومين و قشر كم درآمد است، استفاده از سرمايه هاي خرد در روستاها يكي از طرح هاي معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم مي باشد.

587/7231

سرخط اخبار استان‌ها