۳ آبان ۱۳۹۳، ۸:۵۷
کد خبر: 81361956
T T
۰ نفر

شیوع كورونا در میان حجاج ایرانی تكذیب شد

۳ آبان ۱۳۹۳، ۸:۵۷
کد خبر: 81361956
شیوع كورونا در میان حجاج ایرانی تكذیب شد

تهران - ایرنا - رییس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نسبت به انتشار برخی اخبار در رسانه ‌های سراسری واكنش نشان داد و با صدور اطلاعیه ای شیوع كورونا در میان حجاج ایرانی را تكذیب كرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، دكتر «سیدعلی مرعشی» افزود: در برخی رسانه‌ها ادعا شده كه یك هزار و 600 نفر مشكوك به كورونا در كشور شناسایی و پنج نفر نیز جان باخته ‌اند كه این مورد مرتبط با ورود حجاج به كشور اعلام شده است.

وی تصریح كرد: در طول موسم حج امسال خوشبختانه حتی یك مورد مشكوك ابتلا به كورونا (مرس) در زائران ایرانی دیده نشده است.

دكتر مرعشی در این اطلاعیه تصریح كرده است: نمایندگان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز در طول موسم بعنوان نماینده و ناظر وزارت بهداشت به روند بهداشت و درمان و پیگیری زائرین نظارت داشته‌ اند.

مرعشی افزود: از طرفی طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت سعودی در 75 روز گذشته حتی یك مورد مشكوك به كورونا حتی در زائران دیگر كشورهای نیز در شهر مكه و مدینه (محل استقرار حجاج) دیده نشده است.

رییس مركز پزشكی حج و زیارت گفت: اعلام آمار فوق در برخی رسانه‌ها كاملا اشتباه و غیرواقعی است در خصوص مورد كرمان نیز این موضوع مربوط به موسم عمره بوده و ربطی به موسم حج ندارد وهیچكدام از افراد نامبرده كرمانی حتی زائر عمره نیز نبوده‌اند.

اجتمام**7268 ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه