۱ آبان ۱۳۹۳، ۲۲:۴۴
کد خبر: 81361137
T T
۰ نفر
عزاداري هاي امام حسين (ع) بايد پيام نهضت عاشورا را منتقل كند

يزد - ايرنا - امام جمعه ابركوه گفت: هياتهاي عزاداري بايد بگونه اي قيام و اهداف امام حسين (ع) را ترويج و تبليغ كنند كه در واقع پيام رسان نهضت عاشورا و واقعه كربلا باشد.

حجت الاسلام سيد 'ابراهيم حسيني' روز پنجشنبه در نشست مشترك مسوولان هيات هاي مذهبي و ادارات و نهادها با تسليت فرارسيدن ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان افزود: مجالس و مراسم عزاداري سيدالشهدا (ع) را در شان اهل بيت (ع) برگزاركنيم و آموزه هاي ديني و سيره اخلاقي و رفتاري اهل بيت (ع) به مردم بويژه جوانان انتقال دهيم.

وي بابيان اينكه عزاداري براي امام حسين (ع) عبادت است، اظهار كرد: تيغ زدن با توجه به فتواي مراجع حرام است و به هياتهاي عزاداري توصيه مي شود نظارت بيشتري داشته باشند.

امام جمعه ابركوه خاطرنشان كرد: حفظ و حراست از ارزش هاي دين، احياي امربه معروف و نهي از منكر از اهداف مهم امام حسين (ع) در حادثه عاشورا بود.

حسيني، با تاكيد بر برگزاري آئين هاي عزاداري سنتي تصريح كرد: بايد در عزاداريها فلسفه عاشورا و قيام اباعبدالله الحسين (ع) و يارانش را به نسل جوان جامعه انتقال داد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي ابركوه همچنين از مديركل صدا وسيماي استان خواست نسبت به پوشش گزارش هيات عزاداراي ابركوه كه درسطح كشور منحصر به فرد است اقدام كند.

در اين آئين همچنين رسولي فرماندارابركوه با تسليت ارتحال آيت الله مهدوي كني اظهاركرد: با ارزش ترين سرمايه شيعيان بعد از قرآن، نماز همين ماه محرم است كه مي توان از آن به عنوان يك مانور تبليغاتي بزرگ براي دين اسلامي و شعيه ياد كرد.

سيد نبي رسولي افزود: فريضه امربه معروف ونهي از منكر از اهداف قيام امام حسين (ع) بود و هياتهاي مذهبي بايد دراحياي اين فريضه الهي تلاش كنند.

وي ادامه داد: بايد از ظرفيت هاي ماه محرم به بهترين وجه بهره گيري شود و حضور هيات هاي مذهبي در عزاداريها نماد وحدت باشد.

اين مسوول، از افتتاح وراه اندازي پايگاه انتقال خون در اينده نزديك در ابركوه خبر داد و گفت: اهداي خون ارزشمندترين كار در جامعه است.

دادستان ابركوه هم در اين نشست گفت: عزاداريهاي غير متعارف در ملا عام كه موجب اخلال در نظم عمومي شود جرم است و افراد خاطي مجازات خواهند شد.

علي محمد دشتكيان، اظهار كرد: مسوولان هيات هاي عزاداري وظيفه كنترل عزاداران را بر عهده دارند و بايد به گونه اي مديريت كنند كه هيچ فردي مرتكب جرم مذكور نشود. ك3

7539/616

سرخط اخبار استان‌ها