۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۲۳
کد خبر: 81360969
T T
۰ نفر
كتابت صحیفه سجادیه اقدامی برای ارتباط بیشتر با ائمه اطهار (ع) است

یاسوج - ایرنا - معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی كانون های فرهنگی، هنری مساجد كشور گفت: كتابت صحیفه سجادیه اقدامی مهم و حركتی ارزشمند از سوی این ستاد برای ارتباط هر چه بیشتر قشرهای مختلف مردم و به ویژه نسل جوان با ائمه اطهار (ع) از جمله امام سجاد (ع) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی طاهریان روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه طرح كتابت صحیفه سجادیه كه در حرم امامزاده عبدالله (ع) یاسوج برگزار شد، افزود: این اقدام ارزنده مذهبی و فرهنگی به عنوان یك اثر هنری ماندگار در تاریخ سراسر افتخار كهگیلویه و بویراحمد ثبت شده و باقی خواهد ماند.

وی بیان كرد: صحیفه سجادیه كتابت شده از سوی خوشنویسان كهگیلویه و بویراحمد به كنگره ملی امام سجاد (ع) كه ماه محرم امسال به مناسبت سالروز شهادت آن حضرت در هرمزگان برگزار می شود ارسال خواهد شد.

طاهریان اظهار كرد: در این كنگره ملی علاوه بر كهگیلویه و بویراحمد استان های جنوب كشور شامل هرمزگان، فارس، خوزستان و بوشهر نیز حضور دارند و هر كدام اثری مذهبی و فرهنگی در مورد امام سحاد (ع) ارایه می دهند.

وی عنوان كرد: از 12 تا 25 محرم امسال برنامه های متنوع مذهبی، فرهنگی و هنری به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد (ع) در استان های مختلف و به همت ستاد عالی كانون های فرهنگی، هنری مساجد كشور برگزار می شود.

طاهریان ابراز داشت: هنری ماندگار و جاودان است كه با معارف اسلامی و آموزه های دینی عجین بوده و در خدمت دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد.

وی افزود: در مورد بیان اهمیت صحیفه سجادیه و ابعاد شخصیتی امام سجاد (ع) هیچ یك از افراد عادی نمی توانند حق مطلب را ادا كنند.

طاهریان گفت: ماه محرم تاثیرات روحی و معنوی قابل توجهی در مسلمانان و به ویژه شیعیان دارد و طرح كتابت صحیفه سجادیه نیز مقدمه ای برای ورود به این ماه و آمادگی بیشتر برای سوگواری در ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: مانوس بودن بیش از پیش قشرهای مختلف مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان با كتاب های اسلامی از جمله صحیفه سجادیه ضروری است.

فتاح محمدی افزود: مناجات های امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه حكمت آموز و انسان ساز بوده و سرشار از معارف ناب الهی است.

وی بیان كرد: دعا و مناجات بهترین سلاح برای مقابله با انواع مشكلات و بلاهایی است كه همواره انسان ها را تهدید می كند و كتاب ارزشمند صحیفه سجادیه نیز روش برقراری ارتباط با خداوند متعال را به مسلمانان می آموزد.

محمدی با اشاره به اهمیت توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای رفع گرفتاری های روزمره زندگی، اظهار كرد: تمسك مهمتر از توسل بوده و در آن سیره ائمه اطهار (ع) مبنای سبك زندگی انسان قرار می گیرد.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی، هنری مساجد كهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: كتابت صحیفه سجادیه در راستای فراهم كردن امكان دسترسی بیشتر مردم استان به این كتاب مهم مسلمانان كه به زبور آل محمد (ص) نامگذاری شده و ترویج و تبلیغ روزافزون آن انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا قاسمی افزود: این اثر فاخر مذهبی، فرهنگی و هنری برای نشان دادن عشق، علاقه و ارادت مردم كهگیلویه و بویراحمد به ائمه اطهار (ع) و شركت در كنگره ملی امام سجاد (ع) كه ماه محرم امسال در هرمزگان برگزار می شود رونمایی خواهد شد.

وی بیان كرد: كتابت صحیفه سجادیه به همت دبیرخانه كانون های فرهنگی، هنری مساجد كهگیلویه و بویراحمد و از سوی هفت خوشنویس مرد فوق ممتاز این استان انجام می شود و 20 روز نیز طول خواهد كشید.

قاسمی اظهار كرد: در مورد اهمیت چشمگیر صحیفه سجادیه همین بس كه از سوی امام سجاد (ع) بیان و از سوی امام محمدباقر (ع) نیز مكتوب شده و پس از قرآن كریم و نهج البلاغه جزو مهمترین كتاب های مسلمانان است.

وی عنوان كرد: لازم است كه از سوی مسلمانان و به ویژه شیعیان اهتمام جدی تری نسبت به بیان اهمیت صحیفه سجادیه شود.

قاسمی ابراز داشت: تلاش بر این است كه صحیفه سجادیه كتابت شده در كهگیلویه و بویراحمد تا قبل از 25 محرم امسال در یك مراسم ویژه رونمایی و برای شركت در كنگره ملی امام سجاد (ع) به هرمزگان ارسال شود.

7535/671

سرخط اخبار استان‌ها