۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81356338
T T
۰ نفر
رييس اجرايي دولت افغانستان: نشست دو جانبه افغانستان و پاكستان ديگر نبايد نمايشي باشد

كابل – ايرنا – 'عبدالله عبدالله' رييس اجرايي دولت وحدت ملي افغانستان در ديدار 'سرتاج عزيز' مشاور ارشد امنيتي و سياست خارجي نخست وزير پاكستان دو كشور را در فرصتي مناسب براي همكاري دانست و گفت نشست دوجانبه افغانستان و پاكستان از اين پس ديگر نبايد به صورت نمايشي برگزار شود.

به گزارش ايرنا به نقل از دفتر مطبوعاتي رياست اجرايي دولت وحدت ملي افغانستان، عبدالله عبدالله در اين ديدار گفت: با تشكيل حكومت وحدت ملي در افغانستان و تحولات اخير در پاكستان فرصت تازه اي براي همكاري و تعاون دو كشور فراهم شده است از اين رو هر دو كشور بايد در راستاي حل مشكلات و چالش هاي مشابهي كه از آن رنج مي برند، همكاري كنند.

رييس اجرايي دولت افغانستان در ادامه بر نقش پاكستان در استقرار صلح عادلانه و پايدار در افغانستان تاكيد كرد و خواستار همكاري بيشتر دو كشور در مبارزه با تروريزم و دهشت افگني شد.

عبدالله با اشاره به ادامه راكت پراكني ها از طرف پاكستان به خاك افغانستان، گفت:' ادامه راكت پراكني به خاك افغانستان يك موضوع جدي است و باعث تنش در روابط دو كشور مي شود و بايد هرچه زودتر با همكاري هر دو كشور، متوقف گردد.'

اين مقام ارشد دولت افغانستان در عين حال با اشاره به مزاياي توسعه روابط اقتصادي دو كشور افزود كه توسعه روابط بازرگانان دو كشور و روابط نيك ميان مردم و سرمايه گذاري هاي مشترك مي تواند در توسعه اقتصادي و حل مشكلات و چالش هاي موجود ميان افغانستان و پاكستان كمك كند.

بر اساس اين گزارش سرتاج عزيز مشاور ارشد نخست وزير پاكستان نيز در اين ديدار تاكيد كرد كه بايد از فرصت موجود براي همكاري هرچه بيشتر ميان هردوكشور استفاده شود.

سرتاج عزيز گفت:اجازه نمي دهيم سرزمين پاكستان توسط تروريست ها به عنوان پايگاه عليه افغانستان مورد استفاده قرارگيرد و آماده هستيم با استفاده از مكانيزم هاي مختلف در همكاري با هم عليه تروريزم مبارزه نماييم.'

مشاور ارشد نخست وزير پاكستان در مورد روند صلح در افغانستان نيز گفت كه دولت پاكستان از روند صلح با رهبري افغان ها در افغانستان حمايت مي كند و آماده است در اين زمينه همكاري نمايد.

وي با اشاره به تمايل كشور متبوعش در زمينه توسعه همكاري اقتصادي و تجارتي با افغانستان نيز گفت كه پاكستان خواهان اتصال خط آهن كشور از طريق افغانستان به آسياي ميانه است.

آساق*5*1501

سرخط اخبار جهان