دشمنان با انگيزه سياسي و براي ايجاد تفرقه دست به ترور شهيد شوشتري و شهداي وحدت زدند

مشهد-ايرنا- عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: دشمنان و ايادي سرسپرده آنها با اهداف سياسي و براي ايجاد و تشديد اختلاف و تفرقه هاي مذهبي بين شيعه و سني اقدام به شهادت شهيد شوشتري و ساير شهداي وحدت زدند.

به گزارش ايرنا 'حسن رحيم پور ازغدي' پنجشنبه شب در يادواره پنجمين سالروز شهادت سرلشگر شهيد شوشتري در مشهد افزود: دشمنان طي سنوات گذشته افرادي را كه مدافع وحدت بين شيعه و سني بودند را در كشورمان به شهادت رساندند كه از مصاديق بارز آن مي توان علاوه بر شهادت شهيد شوشتري و شهداي وحدت به تعدادي از مولوي ها و ماموستاهاي اهل سنت در سيستان و بلوچستان و هرمزگان و كردستان اشاره كرد.

وي ادامه داد:اشخاصي كه اقداماتي بر عليه وحدت در بين مسلمين انجام مي دهند و يا به شيعه و يا سني اهانت و امنيت مردم را خدشه دار مي كنند، هيچ زمان مورد هدف تروريستها قرار نگرفتند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: معاندان و استكبار جهاني كه گسترش بيداري اسلامي و ارزشهاي دين مبين اسلام كه به بركت انقلاب اسلامي ايران در دنيا در حال گسترش است را خلاف سياستهاي خصمانه خود مي بينند براي تخريب بيداري اسلامي و خدشه دار كردن وحدت مسلمانان تحت عنوان جهاد اسلامي اقدام به ايجاد گروهكهاي تروريستي نظير داعش و حمايت از آنها زدند.

رحيم پور ازغدي گفت: دشمنان كه از فرهنگ ايثار و شهادت و شهادت طلبي رزمندگان در دوران دفاع مقدس ضربات بسياري متحمل شدند، سعي مي كنند با الگو از انقلاب اسلامي و با فريب جوانها و نوجوانها و تحت عناوين جهاد اسلامي اين الگوها را بر عليه خود ما و ارزشهاي اسلامي به كار گيرند.

وي اظهار كرد:اين افراد به گونه اي تحت تاثير القائات منفي ايادي استكبار قرار گرفتند كه كشتن ساير مسلمانان را براي خود افتخار مي دانند و حاضر نيستند كه عمليات هاي به اصطلاح شهادت طلبي خود را بر عليه سياستهاي خصمانه رژيم غاصب صهيونيستي انجام دهند و ساير مسلمانان را به شهادت مي رسانند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: مستكبران و دشمنان مي كوشند از طريق ايجاد و دامن زدن به اختلافات مذهبي و جنگ سياسي و نظامي، مسلمانان و زيرساختهاي كشورهاي اسلامي را از بين ببرند و آنها را به سرنوشتي نظير عراق و سوريه مبتلا سازند.

رحيم پور ازغدي گفت: آمريكا و غربيان با تناقض گويي هاي آشكار بر سر قضيه مقابله با داعش ماهيت خود را بيش از پيش رسوا كردند و توان از بين بردن گروه تروريستي كه خود ايجاد كرده اند را ندارند.

وي گفت: گروهك تروريستي القاعده كه توسط دشمنان ايجاد شده هم اكنون در مقابل آنها قرار گرفته لذا مستكبران به طرق گوناگون در صدد نابود كردن آن هستند و از دل آن چند گروه القاعده ايجاد كردند كه همچنان در راستاي اهداف خصمانه شان قرار داشته باشند.

در مراسم پنجمين يادواره شهادت شهيد شوشتري و شهداي وحدت، استاندار و جمعي از مسوولان خراسان رضوي و مردم شهيد پرور و جمعي از سران طوايف و ريش سفيدان و مردم سيستان و بلوچستان هم حضور داشتند.

بر اثر انفجار تروريستي در منطقه پيشين شهرستان سرباز سيستان و بلوچستان در 26 مهرماه 1388 سرلشگر شهيد شوشتري جانشين فرمانده وقت نيروي زميني و فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سرتيپ محمد زاده فرمانده وقت سپاه سيستان و بلوچستان و بيش از 40 نفر از فرماندهان سپاه و سران طوايف اهل سنت و جمعي از مردم اين استان به شهادت رسيدند.ك/2

7490/522/1547
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست