۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 81348641
T T
۰ نفر
استاندار گلستان: آب نیاز اساسی در افق توسعه استان است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان آب را نیازی اساسی در افق توسعه استان دانست و گفت: از ابتدای فعالیت در گلستان، موضوع آب از حساسیت ویژه ای برای مدیران ارشد استان برخوردار بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان 'حسن صادقلو' روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های آبرسانی گرگان اظهار كرد: در افق آبی آینده استان به هفت هزار مترمكعب آب نیازمندیم.

وی خاطرنشان كرد: باید آب های سطحی و منابع زیرزمینی به گونه ای شایسته مدیریت شود و البته نباید از فرهنگ سازی و بهینه سازی مصرف آب نیز غفلت كرد.

در این برنامه پروژه در حال اجرای مخزن 20 هزار مترمكعبی ذخیره آب شهرستان گرگان (گرمابدشت) مورد بازدید قرار گرفت.

عملیات اجرایی پروژه گرمابدشت از آبان 91 آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

شعاع عملیات این پروژه 35 كیلومتر است و مخازن آب فاضل آباد و والش آباد به آن متصل می گردد.

در حال حاضر هر شهروند گرگانی در طول شبانه روز به 150 لیتر آب نیاز دارد و این پروژه بخشی از سیمای آبرسانی میان مدت 1410 شهرستان گرگان است كه هدف اصلی آن، تأمین آب شرب این شهرستان است.

استاندار گلستان از مخزن دو هزار مترمكعبی و ایستگاه پمپاژ والش آباد نیز دیدن كرد.

استاندار گلستان همچنین در دیدار با مدیران شركت توزیع نیروی برق استان با بیان این كه كنترل مصرف برق باید با تمام ابزارها انجام شود اظهار كرد: در راستای فرهنگ سازی كاهش مصرف باید مدل های روز و پتانسیل های استانی مورد استفاده قرار گیرد.

صادقلو افزود: به نظر می رسد روحیه جهادی با وجود فعالیت های فنی، آن گونه كه باید و شاید نیست و شما باید مدیریت جهادی خود را تعریف كنید و نسبت به آن حساس باشید.

وی با تأكید بر تهیه كتابچه ای از مسائل توزیع برق استان خاطرنشان كرد: شركت توزیع نیروی برق استان به سند جامعه نیز نیاز دارد كه باید در آن با نگاه مدیریت استراتژیك ، تمامی مسائل استان از جمله جایگاه انرژی های نو و علم و فناوری دیده شود.

وی با اشاره به وظایف حاكمیتی شركت برق تصریح كرد: اگر چه جایگاه شركت برق به نوعی مستقل و انحصاری است اما باید ادبیات شما با مردم، ادبیات حاكمیتی و خدمت باشد نه ادبیات قیّم مآبانه و باید با مردم با نگاه مدارا رفتار كنید.

استاندار گلستان از مدیران حاضر در جلسه خواست كه علاوه بر نگاه تخصصی و فنی به مقوله برق، نگاه نرم افزاری به معماری برق در شهرها داشته باشند و تأكید كرد: نگاه شما به عنوان متخصصین امر در عمومیت و افكار مردم نافذ است.

در ابتدای این نشست قاسم شهابی مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان گزارشی از وضعیت این شركت ارائه كرد و سایر مدیران استانی و شهرستانی نیز از مسائل و مشكلات خود با استاندار سخن گفتند.

602

سرخط اخبار استان‌ها