۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81346354
T T
۰ نفر

شكارچي بز وحشي در لرستان دستگير شد

۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶
کد خبر: 81346354
شكارچي بز وحشي در لرستان دستگير شد

خرم آباد -ايرنا - رييس اداره محيط زيست كوهدشت از دستگيري شكارچي بز وحشي خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي محيط زيست لرستان ،'عباس احمدي ' با اعلام اين خبر گفت :بنا بر گزارش واصله به اين اداره مبني بر كشف يك عدد لاشه كل(بز كوهي) از يك متخلف شكار غيرمجاز، بلافاصله يگان اجرايي اداره به محل مورد نظر اعزام شد.

وي افزود: پس از تكميل پرونده و صورت‎جلسه برابر قوانين و مقررات، نامبرده به شعبه دوم دادياري شهرستان جهت رسيدگي به پرونده ارجاع داده شد، با توجه به هماهنگي با قاضي شهرستان از نحوه شكار گونه توضيحاتي در خصوص موضوع فوق داده و مشخص شد كه شكار يادشده بومي لرستان بوده و پراكنش آن در استان محرز است.

احمدي تصريح كرد : با توجه به اينكه شكار غيرمجاز صورت گرفته و مطابق مواد 11، 12 و 14 قانون شكار و صيد اين عمل ارتكابي جرم محسوب مي­شود اين واحد از حيث مطالبه ضرر و زيان وارده ناشي از جرم و حسب اين مورد مدعي است.

رئيس اداره محيط زيست كوهدشت اظهار كرد: از لحاظ ضرر و زيان بهاي هر رأس كل(بز وحشي) 18 ميليون ريال است و بابت بهاي شكار غيرمجاز جانور وحشي بدون اخذ پروانه شكار، نامبرده ضرر و زيان مبلغ فوق را پرداخت كرد.

وي تصريح كرد: طبق نظريات كارشناسي كارشناسان اين اداره، پوست و كله تاكسيدرمي شده حيوان مذكور با توجه به بوي متصاعد شده از آنها كه ناشي از غدد آميزشي و تناسلي حيوان مذكور است و همچنين آرد و خمير و نمك ­زدايي روي لاشه، نشان از تازگي لاشه دارد، چرا كه لاشه‎هاي قديمي فاقد بوي متصاعدي هستند.

به گفته احمدي يك قبضه اسلحه و پنج تير گلوله زني نيز از متخلف توقيف شده است.

7274/630

سرخط اخبار استان‌ها