۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۹:۰۰
کد خبر: 81343856
T T
۰ نفر
خودروهای 2500 سی سی موجود در گمركات مرجوع می شوند

تهران - ایرنا - رییس كل گمرك ایران از وجود تعدادی از خودروهای 2500 سی‌سی در گمركات كشور به صورت متروكه خبر داد و گفت: تمام این خودروها مرجوع می شوند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مسعود كرباسیان در جمع خبرنگاران، افزود: صاحبان این خودروها افراد حقیقی و حقوقی هستند البته تعداد افراد حقوقی كمتر است.

وی با تاكید بر اینكه گمرك مسوول ارایه مجوز واردات این خودروها نیست، تصریح كرد: هرچند برخی اعلام كردند كه خودرو ها قبل از اعلام ممنوعیت واردات، مجوز دریافت كرده اند اما مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات این خودروها از صراحت لازم برخوردار است.



** گمرك تخصصی نفت در تهران راه اندازی شد

وی درباره تشكیل گمرك تخصصی نفت نیز گفت: از آنجا كه گمرك مجوز انبارهای اختصاصی را صادر می كند، بنابراین هر تولیدكننده می تواند در صورت دارا بودن مشخصات به جای پرداخت هزینه های انبار، دارای یك گمرك اختصاصی زیر كلید گمرك باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی گمرك اختصاصی نفت در تهران خبر داد و گفت: اگر درخواست های دیگری در این خصوص دریافت شود طبق روال بررسی و در صورت مطابقت با ضوابط گمرك مجوز فعالیت آن زیر كلید گمرك صادر خواهد شد.

وی درباره گمركات تخصصی اظهار داشت: گمرك تخصصی گمركی است كه دستگاه هایی كه باید مجوز صادر كنند می توانند آن را دارا باشند، به عنوان مثال كانون پرورش فكری كودكان اعلام می كند در مناطق و گمركات خاص امكان ارزیابی اسباب بازی را دارد، بنابراین اسباب بازی از طریق همان گمركات وارد می شود.

كرباسیان تصریح كرد: بنابراین گمرك تخصصی گمركی است كه توان ارزیابی در آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینكه واردات خودرو از هر گمركی امكان پذیر نیست، گفت: از آنجا كه خودرو باید از نظر سی سی موتور و یا موارد دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد تنها باید از برخی از گمركات وارد شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به وجود گمركات اختصاصی در كشور، افزود: به عنوان مثال برخی از كارخانه های تولیدی همانند ایران خودرو اعلام می كنند واردات خود را به جای آنكه در بنادر با هزینه بالا نگهداری كنند، فضایی برای آنها ایجاد تا زیر نظر گمرك پلمپ شود.

وی گفت: 126 كارخانه هم اكنون دارای گمركات اختصاصی هستند كه این امر منجر به كاهش هزینه های انبارداری آنها می شود، ضمن آنكه با حداقل تضمین فعالیت خود را انجام می دهند.

اقتصام(3)9141**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد