۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵
کد خبر: 81332325
T T
۰ نفر
راديو در دفاع مقدس خوش درخشيد

تهران- ايرنا- رييس دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله گفت: در دوران دفاع مقدس، راديو يكي از در دسترس ترين وسايل ارتباطي بود كه لحظه به لحظه تمام اخبار مربوط به جنگ را مخابره مي كرد از اين رو اين دوران يكي از درخشنده ترين دوران فعاليت اين رسانه بود.

« جعفر اصلاني» افزود: در دوران دفاع مقدس دانشجوي رشته پزشكي بودم و از سال 1360 بعنوان پزشك در اورژانس ها و بيمارستان هاي صحرايي حضور پيدا كردم.

وي با بيان اينكه در آن زمان عمدتا در زمان عمليات، مجموعه اي در لشكرها و قرارگاه ها تحت عنوان مجموعه فرهنگي فعاليت مي كرد،‌ افزود: آنها راديو را در پادگان ها، بيمارستان ها و حتي خط مقدم جبهه به بلندگوها وصل مي كردند تا از اين طريق اخبار روز جبهه به سمع و نظر برسد هر چند برخي از اطلاعات را نيز از افراد حاضر در خط مقدم جبهه جويا مي شديم.

اصلاني به نقش مهم و تأثيرگذار راديو در دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه كرد: با توجه به امكاناتي كه در آن زمان وجود داشت، راديو در دسترس ترين وسيله ارتباطي براي همگان بود از اين رو، همه افراد براي آگاهي از اخبار پيروزي در جنگ از راديو استفاده مي كردند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله در گفت و گو با راديو سلامت اظهار داشت: دوران دفاع مقدس براي تمام افرادي كه در پشت جبهه و خط مقدم حضور داشتند، خاطرات تلخ و شيريني به همراه داشت.

به گفته وي، شايد يكي از مهم ترين خاطرات شيريني كه در ذهن همه مردم ايران وجود دارد، خبر مربوط به آزاد سازي خرمشهر است، تمام مردم و رزمندگان با شنيدن اين خبر يكي از شوق انگيزترين روزهاي زندگي شان را سپري و آن روز را هيچ گاه فراموش نخواهند كرد.

وي با اشاره به گسترش شبكه هاي راديويي در كشور تصريح كرد: اين شبكه ها پس از دوران دفاع مقدس نيز رسالت انتقال ارزش هاي مقدس آن دوران را به نسل جوان امروزي دارند.

اصلاني ادامه داد: يكي از اين رسالت ها اين است كه در انتقال ارزش هاي دفاع مقدس بدون اغراق و زياده گويي عمل و تنها واقعيت ها را بيان كنيم زيرا واقعيت هاي زيادي از دوران دفاع مقدس وجود دارد كه نيازي به اغراق وجود ندارد.

به گفته رييس دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله، يكي ديگر از رسالت ها لزوم پرداختن به علل و تداوم جنگ در جامعه است،‌ شايد براي كساني كه جنگ را ديده باشند، برخي از سوالات جوانان بديهي به نظر برسد؛ اما براي نسل امروزي كه آن دوران را حس نكردند، سوالاتي هر چند چالشي مطرح است كه بايد با منطق به آنها پاسخ داد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله اظهاركرد: هشت سال دوران دفاع مقدس كشور ما را در برابر حملات دشمنان بيمه كرد و دشمنان فراموش نخواهند كرد كه مردمان اين كشور پايدار و مقاوم هستند. همچنين اين جنگ به آموخت كه با توكل بر خداوند هيچ قدرت برتري نمي تواند ما را شكست دهد.

اجتمام**1880 ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه