۱ مهر ۱۳۹۳، ۰:۲۵
کد خبر: 81322450
T T
۰ نفر
اولين نشست كميته سياسي مشترك ايران و كويت برگزارشد

تهران – ايرنا- اولين نشست كميته سياسي مشترك جمهوري اسلامي ايران و كويت به رياست معاونين وزراي امورخارجه دو كشور در تهران برگزار و موضوعات دوجانبه و آخرين تحولات منطقه مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايرنا،«حسين امير عبداللهيان» معاون عربي و آفريقاي وزارت امورخارجه و رييس هيات ايراني كميته سياسي مشترك دراين نشست، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي توسعه همه جانبه روابط با كويت و اجراي موافقتنامه ها و يادداشت تفاهم هاي امضا شده بين دو كشور اعلام كرد.

وي با اشاره به تهديدات مشترك عليه كشورهاي منطقه از سوي جريان هاي تروريستي از جمله داعش گفت: جمهوري اسلامي ايران از همان ابتدا خطر گروه تروريستي داعش را به حاميان مالي و سياسي آن گوشزد كرده بود و در حال حاضر نيز در مبارزه با تروريسم هيچ گونه ترديدي به خود راه نداده و منتظر تصميم هاي ائتلاف نخواهد ماند.

معاون عربي و آفريقاي وزارت امورخارجه با تقدير از نقش سازنده كويت در تحولات منطقه ، انتخاب امير دولت كويت را به عنوان رهبر و مركز كمك هاي بشر دوستانه از سوي سازمان ملل تبريك گفت.

**اراده جدي دولت كويت براي توسعه روابط

«خالد جار الله» قائم مقام وزارت امور خارجه و رييس هيات كويتي در اين نشست نيز با رو به رشد خواندن روابط دو كشور، بر اراده جدي كويت براي توسعه روابط دو جانبه در همه زمينه ها تاكيد كرد.

وي با اشاره به نقش مهم و سازنده ايران در تحولات منطقه، خواستار همكاري هاي دو كشور در مبارزه با پديده تروريسم شد.

قائم مقام وزارت امور خارجه كويت با تاكيد بر تهديدهاي جدي گروه تروريستي داعش عليه كشورهاي منطقه، استمرار رايزني و همكاري بين دو كشور در اين خصوص را ضروري دانست.

جار الله ضمن تاكيد بر دعوت امير كويت از آقاي روحاني براي سفر به كويت . انجام اين سفر را مهم و نقطه عطف جديدي در روابط دو كشور خواند.

شبس**1708**1613**1547
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست