۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۳۸
کد خبر: 81319414
T T
۰ نفر

كلیك دزدی روش جدید كلاهبرداری

۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۳۸
کد خبر: 81319414
كلیك دزدی روش جدید كلاهبرداری

همدان - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: برخی از كلاهبرداران اینترنتی با هدایت كاربران به كلیك برروی لینك هایی با توضیحات جذاب، سیستم آنها را حك و اطلاعات آنان را به سرقت می برند كه این روش از كلاهبرداری به كلیك دزدی مرسوم است.

سرهنگ 'اكبر امینی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: بیشتر كاربران در جست ‌وجوهای اینترنتی خود به سایت‌های نامرتبطی كه هیچ سنخیت و نشانه‌ای از موضوع جست ‌و جو شده ندارد هدایت می شوند.

وی گفت: گرچه این موضوع امروزه برای كاربران به یك امر عادی تبدیل شده ولی این امر به ظاهر عادی امكان سودجویی را فراهم كرده به گونه ای كه روشی برای سرقت اطلاعات شده است.

وی در زمینه نحوه استفاده مجرمانه از كلیك دزدی گفت: كلیك دزدی ارتباط مستقیمی با كسب سود و درآمد برای وب ‌سایت‌های كلیك دزد دارد و فرد متخلف در بعضی از موارد با تنظیم كدهای 'پاپ‌ آپ' (پنجره های بازشونده ناخواسته) و كلیك ‌دزدی در صفحات خود كاربران را به سایت‌های فروشگاهی جعلی هدایت كرده و اطلاعات شخصی آنها را دریافت می كنند.

رییس پلیس فتا انتظامی همدان بیان كرد : این تكنیك به شكل‌های مختلفی مانند آگهی‌های تبلیغاتی و یا جملاتی مانند 'هرگز روی این فایل كلیك نكنید' كه می‌تواند هم كاربران مبتدی و هم كاربران پیشرفته را دچار وسوسه برای كلیك كردن كند، ظاهر می‌شود.

سرهنگ امینی توصیه كرد: كاربران از كلیك روی لینك‌های مشكوك كه اغلب توضیحات جذابی دارند پرهیز كنند همچنین كاربران می توانند با استفاده از مرورگرهای مختلف اقدام به بلوك كردن پاپ آپ كرده تا اینگونه از صفحات به هیچ وجه باز نشوند .

وی افزود: چنانچه كاربران اینترنتی از مرورگر فایرفاكس استفاده می‌كنند بهتر است افزونه NoScript را كه برای وبگردی امن در فایرفاكس در نظر گرفته شده است استفاده كنند همچنین برای قرار نگرفتن در دام كلاهبرداران خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الكترونیكی انجام دهند.

وی تاكید كرد: كاربران در صورت مواجهه با وب‌سایت‌های كلیك‌دزد، گزارش این سایت‌های مجرم را به صورت الكترونیكی به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) به آدرس cyberpolice.ir و یا با شماره 2182674 اطلاع دهند.

7525/576

سرخط اخبار استان‌ها