۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۲۲:۳۸
کد خبر: 81316552
T T
۰ نفر

كد تلفن ثابت در استان كرمان 034 شد

۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۲۲:۳۸
کد خبر: 81316552
كد تلفن ثابت در استان كرمان 034 شد

كرمان - ايرنا - طرح ملي هم كد سازي تلفن ثابت بطور همزمان در شهرستان هاي استان كرمان اجرا شد.

مديرعامل شركت مخابرات استان كرمان شامگاه چهارشنبه در حاشيه آييني كه به همين منظور و با حضور معاون استاندار كرمان برگزار شد، گفت: پس از اجراي طرح ملي هم كدسازي، كد 034 به استان كرمان اختصاص داده شده است.

محمد دوست محمدي افزود: با اجراي طرح هم كد سازي در شهرستان هاي كرمان، رفسنجان، انار، شهربابك، كوهبنان و بردسير عدد سه و مابقي شهرستان هاي استان عدد چهار به اول شماره هاي تلفن ثابت اضافه مي شود.

وي بيان كرد: به دليل اينكه شماره هاي مشابهي در پي حذف كد داريم لذا بايد در شماره ها هم تغييراتي را ايجاد كنيم.

وي گفت: در شهر كرمان به غير از اضافه شدن عدد سه تغيير ديگري در شماره تلفن هاي ثابت نخواهيم داشت اما در ديگر شهرستان ها و روستاها تغييراتي از يك رقم تا چهار رقم خواهيم داشت كه در اين زمينه اطلاع رساني شده است.

مديرعامل شركت مخابرات استان كرمان اظهار كرد: در راستاي اجراي طرح هم كد سازي تلفن هاي ثابت براي خطوط اينترنت پرسرعت متصل به شماره هاي تلفن هاي ثابت، اختلالي ايجاد نمي شود.

وي گفت: سامانه 60 60 ايجاد شده كه با وارد كردن شماره قبلي توسط اين سامانه مي توان از شماره جديد خود مطلع شد و علاوه بر اين راه هاي ديگري هم براي اطلاع رساني ديده شده است.

دوست محمدي خاطرنشان كرد: سعي شده تا در اجراي اين طرح با كمترين قطعي تلفن مواجه باشيم و شماره هاي ضروري هم در اين طرح تغيير نخواهند كرد.

وي گفت: ايجاد ارتباط آسانتر مردم با تلفن ثابت و ارايه تسهيلات جديد توسط تلفن ثابت از اهداف اجراي طرح هم كدسازي است.

وي افزود: با اجراي طرح هم كد سازي شاهد يك جهش در زمينه ارايه خدمات بيشتر از طريق تلفن ثابت خواهيم بود و ساده سازي شبكه تلفن ثابت نيز از ديگر اهداف اجراي اين طرح است.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار كرمان در ايين آيين از طريق ويدئو كنفرانس با حسين آذين نماينده مردم رفسنجان و انار در مجلس شوراي اسلامي در شهرستان رفسنجان ارتباط برقرار كرد.

استان كرمان با 11 درصد مساحت كشور و حدود سه ميليون نفر جمعيت، 23 شهرستان دارد.

كد تلفن ثابت در شهر كرمان پيش از اين 0341 بود.ك/3

7440/8154

سرخط اخبار استان‌ها