۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81314987
T T
۰ نفر
یادمان هایی به رنگ رجایی، به عطر جبهه

تهران - ایرنا - یكی از پیش كسوتان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینكه زمانی كه فرمانده گروه پدافند هوایی همدان بودم، افتخار میزبانی دو شخصیت كم نظیر سیاسی و مذهبی در سایت رادار سوباشی نصیبم شد به تشریح بازدید شهید رجایی و تیراندازی آیت الله مهدونی كنی در این سایت پرداخت.

به گزارش روز سه شنبه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم بازنشسته «علی اصغر اناری» در این خصوص افزود: پس از ورود شهید رجایی به سایت رادار سوباشی و عرض گزارش عملكرد توسط اینجانب، بازدید ایشان از سایت، نوارخانه و در آخر نمازخانه سایت انجام شد.

وی ادامه داد: پس از انجام بازدید یادشده ناهار در خدمت شهید رجایی بودیم كه در آنجا آبگوشت را در ظرفهای رویی موجود در سایت تناول كردند و در خاتمه بازدید در دفتر بازدید سایت، جملاتی را از روی محبت و همدلی مرقوم فرمودند و مبلغی را نیز به عنوان هدیه در اختیار كاركنان سایت رادار قرار دادند. این پیش كسوت نیروی هوایی ارتش توضیح داد: حضور شهید رجایی كه در آن زمان رییس جمهور بودند، باعث افزایش روحیه كاركنان سایت رادار سوباشی شد.

امیر اناری خاطرنشان كرد: مدتی پس از بازدید شهید رجایی، حضرت آیت الله مهدوی كنی به همراه استاندار همدان به سایت رادار سوباشی آمدند و پس از شنیدن گزارش بنده و بازدید از سایت و اطاق عملیات، از نوارخانه و نمازخانه نیز بازدید كردند و دفتر یادبود را نوشته و مبلغ دو هزار تومان برای پاداش كاركنان مرحمت كردند.

وی گفت:حسن خلق حضرت آیت الله مهدوی كنی منجر به صمیمت كاركنان با ایشان شد به طوری كه كاركنان سایت رادار سوباشی با مزاح و خنده به ایشان گفته شد كه شهید رجایی مبلغ پنج هزار تومان تومان برای پاداش كاركنان مرحمت كردند و شما مبلغ دو هزار تومان؟

این پیش كسوت نیروی هوایی یادآور شد: حضرت آیت الله مهدوی كنی بزرگواری كردند و مبلغ یك هزار تومان دیگر دادند، به عرض رسید تا مبلغ شهید رجایی حدود دو هزار تومان دیگر فاصله است كه باز هم ایشان بزرگواری كرده و مبلغ دو هزار تومان دیگر پرداخت كردند كه این مسئله با لبخند و رضایت حضرت آیت الله مهدوی كنی از روحیه بالای كاركنان پدافندی انجام شد.

امیر اناری گفت: در آن بازدید از حضرت آیت الله مهدوی كنی خواسته شد چنانچه تمایل دارند می­توانند به عنوان یكی از خدمه توپهای ضدهوایی اورلیكن قرار گرفته و تیراندازی كنند، به ایشان عرض كردم كه پس از اطمینان از قرق بودن منطقه توسط پست فرماندهی پایگاه سوباشی، با كمك اینجانب و رییس توپ اورلیكن می­توان سه رگبار كوتاه از بالاترین نقطه استقرار جنگ افزاربه طرف دشت گل تپه تیراندازی كنند،استاندار كمی نگران بود؛ ولی ایشان موافقت فرمودند و كار تیراندازی در سه رگبار سه تایی انجام شد.

وی افزود: حضور صمیمانه آیت الله مهدوی كنی در بین كاركنان پدافند هوایی منجر به ارتقای روحیه كاركنان شد كه البته لذت آن را گروه پدافند هوایی همدان هرگز فراموش نخواهم كرد و امیدواریم حضرت آیت الله مهدوی كنی هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورند چرا كه ایشان همیشه به پدافند هوایی محبت داشتند.

اجتمام(1)**7029 ** 1418
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه