۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81310145
T T
۰ نفر

سطح كيفي جشنواره تئاتر لرستان قابل قبول است

۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81310145
سطح كيفي جشنواره تئاتر لرستان قابل قبول است

خرم آباد - ايرنا - رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز گفت: سطح كيفي آثار راه يافته به بيست و ششمين جشنواره تئاتر استان در اليگودرز مطلوب و قابل قبول است.

حبيب جمشيدي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين جشنواره 19 شهريورماه جاري در درمجتمع فرهنگي ـ هنري سيمرغ اليگودرز آغاز شده و عصر امروز با معرفي نفرات برتر پايان مي يابد.

وي تصريح كرد: از مجموع 54 نمايشمامه ارسالي به دبيرخانه جشنواره، 23 متن براي بازخواني آماده و در نهايت 12 نمايشنامه براي بخش مسابقه انتخاب شد.

وي اظهار داشت: از اين تعداد پنج نمايشنامه مربوط به هنرمندان خرم آباد، سه نمايشنامه بروجرد، و آثار هنرمندان شهرهاي اليگودرز، نورآباد، كوهدشت و دورود نيز هر كدام يك نمايشنامه است.

وي با اشاره به حضور 150 هنرمند در اين جشنواره گفت: جلسات نقد و بررسي آثار نيز با حضور ميلاد نيك آبادي عضو كانون منتقدان ايران برگزار شده است.

جمشيدي افزود : نمايش هاي 'وقتي چتر آسمان خيس مي شود' از خرم آباد ، 'آن مرد' از بروجرد ، 'چشم ها' از بروجرد ، مترسك مرده پوش' از خرم آباد و 'خانه مادري' از كوهدشت از آثار راه يافته به اين جشنواره هستند.

وي تصريح كرد: همچنين در مدت برگزاري جشنواره نمايش'بچه تابستان' از شهرستان اليگودرز، 'خاطرات جوجه اردك زشت' از بروجرد، 'سعيد' از دورود و 'هزار شلاق' از خرم آباد اجرا مي شوند.

وي اظهار داشت: نمايشهاي 'نه' و 'سگ ها و آدم ها' از خرم آباد و 'كمدي اكتشافات' از دلفان نيز براي علاقه مندان اجرا خواهد شد.

وي گفت: كشف و شناسايي استعدادهاي موثردر پيشرفت تئاتر استان، حمايت از گروه هاي نمايشي در توليد آثار ارزشمند و اجراي عموم در سطح استان، تعامل و همفكري بين هنرمندان جوان و پيشكسوت تئاتر لرستان و رسيدن به اصل تئاتر براي همه و تئاتر براي دوستي از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.

7269/630

سرخط اخبار استان‌ها